הגנה על ארגונים בהשראת גוגל: לומינייט מגייסת 11 מיליון דולר

סך הגיוסים עד עתה עומדים על 14 מיליון דולר ■ הפיתוח של החברה התל-אביבית מספק גישה לאפליקציות ארגוניות, באופן שנועד למנוע מתקפות סייבר חיצוניות והדלפת מידע מבפנים

מנכ"ל לומינייט, עופר סמדרי / צילום: שחר תמיר
מנכ"ל לומינייט, עופר סמדרי / צילום: שחר תמיר

לומינייט סקיוריטי (Luminate Security), המפתחת פלטפורמה לגישה מאובטחת לאפליקציות ארגוניות בחיבור חד-חד ערכי, הודיעה היום (ד') על גיוס של 11 מיליון דולר בסבב ראשון, מקרן ההון סיכון U.S. Venture Partners ומשקיעות נוספות.

בכספים שגייסו, לומינייט מתכוונים להמשיך לפתח את הפלטפורמה ולהרחיב את פעילות המכירות של החברה בארה"ב. בלומינייט מקווים להגדיל את צוות החברה מ-30 עובדים כיום לכ-50 עובדים, גם בפיתוח בישראל וגם בשיווק בארצות-הברית.

כיום, הצרכים הארגוניים מחייבים שימוש באפליקציות ענן ובסביבת עבודה היברידית המשלבת רשתות פיזיות ו-וירטואליות. בלומינייט סבורים כי במציאות זו, הפתרונות המסורתיים לאבטחת רשתות, ובכלל זה VPN ו-DMZ, איבדו את היכולת להגן בצורה אפקטיבית על משאבים ארגוניים, והפכו מסורבלים להטמעה וקשים לניהול. את הבעיה הזאת הם רוצים לפתור בעזרת הפלטפורמה שלהם, הפועלת במודל SaaS.

הפלטפורמה של לומינייט מספקת גישה לאפליקציות ארגוניות בענן ובשרתים, ברמת האפליקציה הבודדת ולא ברמת הרשת. משתמש שירצה לגשת לאפליקציה ארגונית יחווה גישה נוחה גם מהבית וגם מתוך הארגון. ברקע, הבקשה שלו תגיע אל לומינייט שתזהה את המשתמש ותספק הרשאה לאפליקציה אליה ביקש לגשת. התהליך מתרחש עבור כל בקשה ומקשר בין משתמש אחד לאפליקציה אחת באופן לא חושף את הרשת הארגונית לפריצות. בנוסף, ארגונים יכולים להגדיר את אופן השימוש ה"נורמטיבי" בכל אפליקציה, עבור כל משתמש, והמערכת יכולה לזהות חריגות מאופן השימוש הזה ולהתריע לארגון.

מנכ"ל לומינייט, עופר סמדרי, אמר בשיחה עם "גלובס" שהטכנולוגיה של לומינייט מגינה על ארגונים בשני מישורים: הראשון - מפני התקפות סייבר חיצוניות, בשל היו הפלטפורמה "Safe By Design" - שלא חושפת את כל הרשת. והשני - מפני מתקפות פנימיות נוסח סנודן, בזכות היכולת של הארגון לעקוב אחרי האפליקציות אליהן כל משתמש ניגש ואחרי הפעולות אותן הוא מבצע.

"הפתרון של לומינייט מתבסס על הפילוסופיית BeyondCorp של Google, המבטלת את הגישה הרשתית הרחבה לאפליקציות ארגוניות ומחליפה אותה בגישת משתמש לכל אפליקציה בנפרד". סיפר סמדרי. את הגישה שגוגל יישמו בתוך החברה, לומינייט לקחה והפכה למסחרית. "אנחנו מנגישים את התפיסה לכל ארגון באשר הוא", אמר סמדרי. "הפלטפורמה שלנו נפרסת בתוך פחות מחמש דקות, ומאותו רגע ואילך, היא מספקת גישה ושליטה מלאה על כל פעולות המשתמשים בגישתם למשאבים ארגוניים".

במהלך השנה האחרונה פיתחה החברה והטמיעה את הפלטפורמה שלה אצל לקוחות בינלאומיים, בתחומי הפיננסיים, הטכנולוגיה, האינטרנט והאוטומוטיב, בינהם קבוצת NEX (לשעבר ICAP), הפועלת בתחום הפיננסים ומנהלת טרנזקציות בסך 1.5 טריליון דולר ביום.

תעודת זהות:

שנת הקמה: 2017

מייסדים: עופר סמדרי (מנכ"ל החברה), לאוניד בלקינד ואלדד לבני. השניים האחרונים כיהנו בתפקידים בכירים בצ'ק פוינט ובאדאלום (שנרכשה על-ידי מיקרוסופט).

גיוסים עד כה: 14 מיליון דולר. 3 מיליון דולר סיד מקרן אלף וסבב ראשון של 11 מיליון דולר מ-U.S. Venture Partners (USVP).

עובדים: 30 בישראל ובסן פרנסיסקו