הוט תידרש להוכיח יכולת לספק טלוויזיה בלי כבלים

הוט מחויבת לערוך ניסוי לספק טלוויזיה על בסיס סלולר או גלים מילימטריים ולהראות שהיא עומדת בעומסי שעות שיא ■ תצטרך לערוך את הניסוי גם ביישוב ערבי גדול

מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר
מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר

בדרך לניסיון למציאת פתרון לבעיית הפריסה האוניברסלית של הוט, תערוך הוט ניסוי שאמור לכלול אספקת שירות על בסיס סלולר או אמצעים אלחוטיים אחרים כגון גלים מילימטריים. בעקבות תוצאות הניסוי תגובש במשרד התקשורת התמונה המלאה, על בסיסה יוחלט איך לפתור את בעיית השירות האוניברסלי של החברה.

כפי שנחשף ב"גלובס", משרד התקשורת שוקל שינוי מאד משמעותי באופן שבו תושלם הפריסה האוניברסלית של הוט, תוך שהוא שוקל לאפשר לחברה להשלים את הפריסה באמצעות טכנולוגיות אלחוטיות שיחליפו את החובה לפרוס סיבים לבתים באמצעות חפירות.

כאמור, הניסוי יכול לאפשר פריסה אלחוטית דרך גלים מילימטריים או דרך סלולר. לשתי הטכנולוגיות יש יתרונות וחסרונות אבל בשתיהן תיבדק היכולת של החברה לספק שירותי טלוויזיה ואינטרנט בקצבים גבוהים וכמו כן לעמוד בעומסים בשעות שיא. החידוש מבחינת המשרד הוא לאפשר להוט להשתמש באיזה טכנולוגיה שהיא רוצה, בתנאי שהיא תוכל לספק את השירות בהתאם לחובת הפריסה שלה ובאיכות השירות שהיא מספקת בכל הארץ.

חובת הפריסה של הוט היא אחד הנושאים שחמים שנותרו פתוחים בין משרד התקשורת והחברה, כאשר ישנם 221 יישובים ברחבי הארץ שאינם מחוברים, וזאת בניגוד לרישיון של החברה. הוט טוענת שהיא איננה יכולה לעמוד בחובה, בשל העלויות הכלכליות האדירות של הפרויקט, ולכן מנסה המשרד למצוא פתרון ריאלי כך שבמקום חובת פריסה הוט תחויב בחובת שירות בכל רחבי הארץ.