שדרן CNBC לארי קאדלו הוא היועץ הכלכלי החדש של טראמפ

יירש את כסאו של גארי קוהן, שהתפטר במחאה על החלטת הנשיא להטיל מכסי יבוא על פלדה ואלומיניום ■ גם קאדלו מתנגד להטלת המכסים ואף יצא נגד פירוק הסכם נאפט"א

לארי קאדלו / רויטרס
לארי קאדלו / רויטרס

לארי קאדלו, שדרן ידוע בערוץ החדשות הפיננסיות CNBC ואנליסט כלכלי, יהיה היועץ הכלכלי החדש של דונלד טראמפ. הוא יירש את כסאו של גארי קוהן, שהתפטר במחאה על החלטת הנשיא להטיל מכסי יבוא על פלדה ואלומיניום.

קאדלו, בן 70, שיכהן כראש המועצה הכלכלית הלאומית בבית הלבן, הוא ידיד ותיק של טראמפ. פקידים בבית הלבן תיארו אותו כאדם שמחובר לנשיא מבחינה פוליטית ומבחינה אישית. באמצעי תקשורת הוא מתואר כאדם תוקפני ושאפתני, אחד שאוהב להיות במרכז העניינים ולשמש מטרה לתשומת-הלב של המדיה. כמו טראמפ, הוא הנחה תוכניות טלוויזיה (אם כי אלה לא היו תוכניות ריאליטי) - בקיצור, קאדלו הוא בן דמותו של דונלד טראמפ, אחד שימצא שפה משותפת עם הנשיא.

טראמפ הציע לקאדלו את התפקיד בשיחת טלפון, אמש, והשדרן, שאכל ארוחת ערב במסעדה במנהטן, קיבל מיד את ההצעה. יום קודם לכן הודיע טראמפ על מינויו של מייק פומפיאו כשר החוץ החדש. גם פומפיאו מקורב לנשיא ובעל אישיות דומה לזו של טראמפ.

במסע הבחירות לנשיאות ב-2016 שימש קאדלו יועץ כלכלי במטה טראמפ. הוא שיתף פעולה עם שר-האוצר המיועד, סטיוון מנוצ'ין, בגיבוש תוכנית מסים חדשה.

בשידור ב-CNBC ב-3 במארס מתח קאדלו ביקורת חריפה על החלטת טראמפ להטיל מיסי יבוא על פלדה ואלומיניום. טראמפ אמר, כי הוא מודע לעמדתו של קאדלו אם אינו מסכים עמה. קאדלו אף יצא נגד פירוק הסכם נאפט"א - ברית הסחר המפון אטלנטית - שנמצאת מזה זמן רב על הכוונת של טראמפ.