הייתה שם קודם, נותרה מאחור: למה סירי של אפל לא ממריאה?

באגים, תיקונים, הסרת אחריות וטעות קשה אחת ■ ההברקה פורצת הדרך של אפל מאבדת רלוונטיות

הומפוד / צילום: שאטרסטוק
הומפוד / צילום: שאטרסטוק

סירי של אפל נחשבת לפיתוח שהפך את הסייעניות הקוליות לנפוצות בסמארטפונים ובמכשירים אחרים, אולם יכולותיה נופלות מאלה של המתחרות הבולטות, אלקסה של אמזון ואסיסטנט של גוגל, שהושקו שנים אחריה. אף שהיא השתפרה לאורך השנים, הדבר בלט במיוחד בחודש שעבר כשהושק ה-Homepod, הרמקול החכם מבית אפל. כעת, תחקיר של האתר The Information חושף את הבעיות מאחורי הקלעים של סירי.

על פי התחקיר, לאחר שאפל רכשה את אפליקציית סירי ב-2010 תמורת 200 מיליון דולר, היא החליטה לשלב את הסייענית במהירות באייפון 4S שיצא שנה לאחר מכן. אלא שאז עשה טים קוק, שהחליף באותם ימים את סטיב ג'ובס כמנכ"ל החברה, טעות קשה: הוא לא התעקש על עדכונים שוטפים. לפי הדיווח ריצ'רד וויליאמסון, אחד האחראים על iOS, ביקש לעדכן את סירי רק פעם בשנה, כשמערכת ההפעלה יוצאת.

וויליאמסון מכחיש כי האט במכוון את ההתקדמות, ומטיל את האשמה על יוצרי סירי. "המוצר שלהם היה איטי, כשהוא בכלל עבד", הוא אומר, "התוכנה הייתה מלאה בבאגים רציניים. האשמים בבעיות אלה הם חברי הצוות המקורי של סירי, לא אני".

עוד פורסם כי מהנדסי אפל היו מתוסכלים כל כך מכל התיקונים שנדרשו לבצע בסירי, שהם שקלו לבנות את התוכנה מחדש. לפי שעה, נראה שיצרנית האייפון לא תנקוט מהלך כל כך דרמטי, שידרוש משאבי פיתוח משמעותיים במוצר שכבר קיים בשוק ומותקן במספר מכשירים גדול כל כך.

את המצב החמיר הצורך לשלב טכנולוגיות שפותחו בידי חברות נוספות שאפל רכשה לאורך השנים, כמו Topsy (נרכשה ב-2013 והתמקדה בחיפוש) או VocalIQ (נרכשה ב-2015 והתמקדה בהבנת שפה טבעית). חברים בצוות המפתח של Topsy הביעו אי רצון לעבוד עם הצוות של סירי, בגלל הבעיות הטכניות של הסייענית.

עוד נחשף כי במקור אפל לא תכננה לשלב את סירי בהומפוד, ועשתה זאת רק לאחר ש-Echo, הרמקול החכם של אמזון, יצא לשוק. שני חברי צוות בסירי אמרו כי הם גילו על עצם קיומו של פרויקט ההומפוד רק ב-2015, כמה חודשים אחרי השקת אקו. השקת הומפוד בחודש שעבר נעשתה באיחור של חודשים ביחס למועד המקורי, ואחרי שעשרות מיליוני רמקולים של אמזון וגוגל כבר נמכרו.