איתמר מדיקל סגרה שנה עם הכנסות של כ-21 מיליון דולר

החברה תרשום את מניותיה למסחר בארה"ב באמצעות ADR

רופאים / צילום: שאטרסטוק
רופאים / צילום: שאטרסטוק

איתמר מדיקל , המפתחת ומשווקת מכשירים לאבחון דום נשימה בשינה אצל חולים במחלות לב, הודיעה היום (ה') בדוחות על כוונה כללית לרשום את המניות שלה למסחר בנאסד"ק. הרישום יבוצע באמצעות ADR, איגרת מעקב אמריקאית אחרי מניה זרה. כחלק מן המהלך אמורה איתמר לבצע גם הנפקה פרטית למשקיעים הקיימים של החברה ומשקיעים פרטיים נוספים.

מניית איתמר עולה כעת 4% בעקבות ההודעה, והחברה נסחרת לפי שווי של 304 מיליון שקל.

איתמר נסחרת בתל-אביב מאז 2007. לפני כשלוש שנים הודיעה על הכוונה שלה להנפיק גם בנאסד"ק ואף גייסה בית השקעות שיבחן את המהלך, אולם בסופו של דבר לא ביצעה הנפקה או רישום כפול. מאז הנושא לא עלה לדיון ונראה כי החברה מרוצה מן המסחר בה בתל-אביב, שהביא אליה גם גורמים מוסדיים כמו ילין לפידות ולאחר מכן קרן הפרייווט אקוויטי ויולה, שהשקיעה בחברה 28.4 מיליון דולר ב-2015 וכעת מחזיקה בה 25%.

ייתכן כי ויולה כבר חושבת על מימוש העתידי בחברה ומאמינה כי הדבר יתאפשר לה בצורה מוצלחת יותר אם החברה תיסחר גם בנאסד"ק. מאז כניסתה של ויולה ירדה מניית החברה 30% לעומת מחיר מניה בהנפקה לויולה, וזאת למרות שיפור משמעותי בהכנסותיה (יש לציין כי המחיר הכלכלי בהשקעת ויולה היה נמוך יותר, שכן קיבלה גם אופציות).

עם זאת, בטווח הקרוב ויולה התחייבה להשקיע סכום נוסף בהנפקה. כל המשקיעים הקיימים: ויולה, חברת המכשור הרפואי מדטרוניק אשר השקיעה בחברה בתחילת דרכה וממשיכה לתחזק את חלקה, מייסדי החברה ד"ר גיורא ירון ומרטין גרסטל ובית ההשקעות ילין לפידות. הללו ישקיעו יחד 17.2 מיליון שקל עבור 6.52% מהחברה, כלומר שווי החברה לצורך ההשקעה הוא 277 מיליון שקל אחרי הכסף, לעומת 304 מיליון שקל היום אחרי העליות.

איתמר נמצאת בעמדה נוחה יותר לכניסה לנאסד"ק, לאחר שהחזירה לפני כשבועיים את כל האג"ח שגייסה ב-2007 כחלק מהנפקתה ונותרה ללא חוב משמעותי.

גידול בהכנסות

ההודעה מגיעה בצמוד לדו"חות שנתיים טובים, כאשר את שנת 2017 סגרה איתמר עם הכנסות של 20.7 מיליון דולר, צמיחה של 12% לעומת 2016. ברבעון הרביעי רשמה החברה צמיחה של 22% לעומת התקופה המקבילה ב-2016.

הרווחיות הגולמית של החברה גבוהה יחסית לתחום המכשור הרפואי ועומדת על 76%. החברה עדיין רושמת הפסד תפעולי של 5.8 מיליון דולר, אך זה צומצם לעומת הפסד תפעולי של 10 מיליון דולר בשנה שעברה. ההפסד הנקי עמד על 5.3 מיליון דולר לעומת 14.4 מיליון דולר בשנה שעברה.

שוק ההון האמריקאי פתוח היום להנפקות של חברות ביומד, אם כי התיאבון לחברות תרופות גבוה מאשר לחברות מכשור רפואי, הקטגוריה אליה שייכת איתמר.

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל, אמר היום כי: "תוצאות השיא מהוות המשך ישיר ליישום התוכנית האסטרטגית של החברה, ומעידות על יכולתה של איתמר מדיקל לנצל את ההזדמנויות העסקיות בשוק האמריקאי ולמנף את יתרונה הטכנולוגי וכן את הישגיה אל מול חברות הביטוח".