נעילה מעורבת בניו יורק; תביעה חמורה נגד וולמארט

בשווקים חוששים ממלחמת סחר שתפגע בכלכלה ■ נתוני מאקרו: תביעות דמי האבטלה חדשות עומדות על 227 אלף, קצת מעל התחזית ■ סנקציות אמריקאיות על רוסיה

וול סטריט / שאטרסטוק
וול סטריט / שאטרסטוק

המסחר בניו-יורק ננעל היום (ה') במגמה מעורבת. את מרב תשומת-הלב תפסו החששות מהתפתחות מלחמת סחר בין ארה"ב, אירופה וסין על רקע כוונת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להטיל מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום לארה"ב. עד כה הוחרגו מהמכסים החדשים מקסיקו וקנדה, והממשל מנהל מגעים עם ממשלת אוסטרליה על הקלות במכסים על יבוא מהאי.

 

החשש ממלחמת הסחר: הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי בבית הלבן שוקלים להטיל מכסי ייבוא נוספים על סחורות המיובאות מסין לארה"ב ב-30 מיליארד דולר בשנה כחלק ממערך צעדים "אנטי סיניים". הערכות אחרות מדברות על 60 מיליארד דולר.

ארה"ב הטילה היום סנקציות על ממשלת רוסיה ועל גורמים רוסיים בגין ההתערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. הסנקציות משקפות את התגובה המשמעותית ביותר של ממשל טראמפ על הבחישה הרוסית בבחירות, אך הן עומדות בניגוד להימנעותו המודגשת של דונלד טראמפ עצמו ממתיחת ביקורת כלשהי על ולדימיר פוטין בגין ההתערבות בבחירות או בגין נושאים אחרים, כגון הניסיון לרצוח מרגל רוסי לשעבר ובתו בבריטניה בשבוע שעבר.

החודש צפוי הבנק המרכזי האמריקאי הפדרל ריזרב להעלות את הריבית, ולמעשה הסיכויים ל-4 העלאות ריבית השנה הולכים וגדלים. על-פי ההערכות, הריבית בארה"ב תגיע עד לסוף השנה לרמה של 2%, שבצירוף למדיניות צמצום המאזן של הפד יביאו לעלייה בתשואות, שבתורן ימשכו לעלייה בהוצאות המימון של הפירמות. הוצאות אלה אמורות להתקזז עם צמיחה מואצת שאמורה לבוא מכיוון תוכניות ההרחבה של טראמפ.

בגזרת המקרו הנתון החשוב שיתפרסם היום הוא מספר תביעות דמי האבטלה החדשות שעמדו על 227 אלף, וזאת לעומת תחזית ל-226 ולעומת השבוע שעבר בו הנתון עמד על 231 אלף.

החשש ממלחמות הסחר עם סין משפיע על מניית בואינג אשר יורדת במסחר זה יום רביעי ברציפות מהחשש שמא הסינים "יחזירו" למכסי היבוא שהטיל הנשיא טראמפ על פלדה ואלומיניום וכן מההערכות שהנשיא עשוי להעלות מכסים על טובין אחרים שמיובאים לארה"ב בעיקר מסין. 

תביעה חדשה נגד וולמארט : דיווחים בתקשורת האמריקאית לפיהן בכיר לשעבר בוולמארט הגיש תביעה נגד החברה בטענה שהיא זייפה נתוני מסחר אלקטרוני, וזאת כדי להתחרות באמזון 

מניית ספוטיפיי תתחיל להיסחר בתאריך ה-3 לאפריל. לחברה היה הפסד תפעולי של 461 מיליון דולר בשנה שעברה ומחזור של כ-5 מיליארד דולר. לחברה יש 71 מיליון לקוחות משלמים וכ-160 מיליון לקוחות בסך-הכל.

דניאל אק מספוטיפיי / צילום: Shannon Stapleton, רויטרס
 דניאל אק מספוטיפיי / צילום: Shannon Stapleton, רויטרס

האיום על רשתות הקמעונאות מחריף: טויס.אר.אס הודיעה אתמול (ד') לעובדים כי תסגור או תמכור את כל חנויותיה ב ארה"ב . קריסה זו של קמעונאית ה צעצועים הענקית עלולה למחוק 33,000 משרות בארה"ב בחודשים הבאים. לרשת, שהוקמה לפני שבעים שנה וביקשה בספטמבר מבית המשפט להעניק לה מעמד פושטת רגל, נותרו יותר מ-700 חנויות בארה"ב, כולל חנויות Babies "R" Us. פירוק טויס אר אס יהיה מהגדולים בשוק הקמעונות מאז 2016, כש-Sports Authority - שהעסיקה 14,500 עובדים - עתרה לבית המשפט להעניק לה מעמד פושטת רגל, וסגרה יותר מ-460 חנויות [לסיפור המלא].

לאחר שמניית סיליקום צנחה ב-39% בשני ימי המסחר האחרונים בנאסד"ק, על רקע אבדן החוזה הגדול ביותר בתולדותיה, החברה מספקת היום עדכון חיובי בנוגע לחוזים פוטנציאליים גדולים - ובמקביל מעדכנת על השעיית חלוקת הדיבידנד [לסיפור המלא].

ריכזו עניין במסחר היום מניות המערכת הפיננסית, שאמורה להיות הנהנית המרכזית מתהליך עליית הריבית. למרות המסחר התנודתי ימשיכו לרכז עניין מניות ג'י.פי מורגן צ'ייס , בנק אוף אמריקה  וסיטיגרופ .

אמריקן אינטרנשיונל גרופ  עומדת לקראת החלפת חלק מהדירקטורים שלה, והדירקטור סמואל מרסאמר שמחזיק במושב בדירקטוריון מטעם קארל אייקן הודיע כי לא ימשיך בפקידו לכהונה נוספת.

אמזון.קום  הודיעה כי גייסה עד כה 5 מיליון לקוחות לשירותי הווידאו שלה.