הוט מובייל דוחפת את הוט: ההכנסות גדלו ל-4.2 מיליארד שקל

עלות שכר של 3.1 מיליון שקל ב-2017 למנכ"לית טל גרנות גולדשטיין ■ פעילות הסלולר צירפה ב-2017 117 אלף מנויים, והכנסותיה צמחו ל-1.2 מיליארד שקל ■ תחרות חריפה בכבלים: החברה איבדה 22 אלף מנויים ו-9,000 מנויי טריפל ■ צמיחה של 6,000 מנויים באינטרנט ■ ברבעון הראשון של 2018 עברה למאזן חיובי בגיוס מנויים

קבוצת הוט מסיימת את שנת 2017 עם תוצאות טובות, וזאת בעיקר בגלל צמיחת מגזר הסלולר. הקבוצה גדלה בהכנסות בשיעור של 4% ל-4.2 מיליארד שקל. הרווח התפעולי צמח ל-568 מיליון שקל, לעומת 318 מיליון שקל בשנה שעברה אשתקד. הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם ב-246 מיליון שקל ב-2017, לעומת 42 מיליון שקל ב-2016. ה-EBITDA (רווח לפני ריבית,מס, פחת והפחתות) של קבוצת הוט הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל, גידול של 5% לעומת 2016.
כאשר מפרקים את הדוחות לפי מגזרים רואים, כי בתחום הכבלים החברה נשחקה מעט באופן יחסי. ההכנסות בתחום הכבלים כולל האינטרנט והפעילות הקווית בהוט הסתכמו בכ-3 מיליארד שקל, ירידה של 33 מיליון שקל בלבד לעומת השנה שעברה. החברה איבדה 22 אלף מנויי כבלים.
ה-
EBITDA במגזר הכבלים הסתכם ב-1.57 מיליארד שקל, ירידה של 73 מיליון שקל לעומת השנה הקודמת. התחרות גרמה לאיבוד של 16 אלף מנויים לעומת השנה שעברה, שבה איבדה הוט 10,000 מנויים.
החברה רשמה גידול של 6,000 מנויי אינטרנט בלבד, והיא יורדת גם במספר מנויי הטלפוניה שלה, ב-8,000 מנויים. הנתון היותר מעניין הוא שהחברה איבדה ב-2017 9,000 מנויי טריפל, בגלל התחרות ההולכת וגוברת בשוק הטלוויזיה וחבילות הטריפל. 
הוט מובייל, יחד עם זאת, ממשיכה לצמוח, והיא צירפה 117 אלף מנויים חדשים ב-2017. ההכנסות הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל, גידול של 188 מיליון שקל לעומת השנה שעברה. ה-EBITDA בהוט מובייל צמח ל-224 מיליון שקל, לעומת 75 מיליון שקל ב-2016.

עלות שכרה של מנכ"ל הוט, טל גרנות גולדשטיין, הסתכמה ב-3.1 מיליון שקל ב-2017, כולל 1.8 מיליון שקל שכר ו-1.35 מיליון שקל מענק. עלות שכרו של מנכ"ל הוט מובייל אסף עופר הסתכמה ב-2.1 מיליון שקל, המורכבים מ-1.2 מיליון שקל עבור שכר ו-860 אלף שקל כמענק.

החברה שילמה דמי ניהול לבעל השליטה פטריק דרהי בהיקף של 63 מיליון שקל, לעומת 61 מיליון שקל.

לדברי גרנות גולדשטיין: "ברבעון הראשון של 2018 אנו רושמים הישג משמעותי עם גידול חיובי במצבת לקוחות החברה, לראשונה זה שמונה שנים, וזאת למרות התחרות הגוברת בשוק התקשורת. מה שמוכיח, כי לקוחות החברה לא מוכנים להתפשר. גם ב-2017, HOT היא קבוצת התקשורת היחידה בישראל שצומחת זו השנה השנייה ברציפות, ומסיימת את 2017 תוך שהיא מתחזקת ומשתפרת בכל הפרמטרים הכספיים".