כך תפריד משפחת עופר בין ההחזקה במליסרון למזרחי טפחות

לצורך עמידה בחוק הריכוזיות, בני המשפחה נדרשים להפריד בין הנכסים הריאליים לנכסים פיננסיים שלהם ■ לפי המתווה, חברת לין של בני המשפחה תרכוש את כל המניות השליטה במזרחי טפחות

ליאורה עופר / צילום: תמר מצפי
ליאורה עופר / צילום: תמר מצפי

קבוצת עופר פרסמה הבוקר (א') את המתווה שהושג בין בני המשפחה להפרדת ההחזקות הריאליות מהפיננסיות, לצורך עמידה בחוק הריכוזיות. משפחת עופר (ליאורה, אחיה דורון ובן דודם אייל) מחזיקים בחברת הנדל"ן מליסרון ובמזרחי טפחות באמצעות החברות עופר השקעות, עופר החזקות וחברת לין.

לפי המתווה, תרכוש חברת לין את כל מניות גרעין השליטה במזרחי טפחות  הנמצאות בעופר אחזקות וחלק מהמניות החופשיות בבנק שבחברת עופר השקעות. במקביל לין תמכור את מניותיה בעופר השקעות לליאורה עופר. בסיום העסקה תהיה חברת לין מוחזקת ע"י אייל עופר, ותחזיק במניות הבנק, ואייל יהיה בעל היתר השליטה היחיד בבנק מקרב קבוצת עופר. במקביל חברת עופר השקעות תוחזק ע"י ליאורה עופר ותחזיק בשליטה בחברת מליסרון .

עדיין נותרה פתוחה הסוגיה לאילו מהצדדים יצטרף דורון עופר: אם דורון עופר יבחר להצטרף למתווה, הוא ירכוש את יתרת המניות החופשיות של הבנק המוחזקות ע"י עופר השקעות (עד 4.5% ומבלי להיות חלק מהיתר השליטה בבנק), וימכור את מניותיו בעופר השקעות לאחותו ליאורה עופר. גם אם יצטרף לעסקה, הוא יעשה זאת באופן עצמאי וללא קשר לאייל עופר. אם לא יבחר להצטרף למתווה, הוא יישאר בעל מניות לצד אחותו.

ליאורה עופר מסרה היום: "חוק הריכוזיות אילץ אותנו לקבל החלטה קשה להיפרד מאחת ההשקעות החשובות שלנו. בחירתי להישאר עם ההחזקה הריאלית משקפת את אמונתי המלאה בשוק הנדל"ן הישראלי ובמיוחד בחברות מליסרון ועופר השקעות שהן ללא ספק חברות נדל"ן וייזום מהמובילות בישראל." ואילו אייל עופר מסר היום: "בחירתי בבנק מזרחי טפחות ,משקפת את אמונתי בפוטנציאל במימוש התוכנית האסטרטגית של הבנק ויכולת ההנהלה שמובילה אותו".

בעקבות חוק הריכוזיות הייתה צריכה המשפחה לבצע הפרדה בין ההחזקות הריאליות לפיננסיות עד לסוף שנת 2019. יחד עם זאת, בימים אלה מקדם מזרחי טפחות עסקה לרכישת בנק אגוד. העסקה נמצאת כיום על שולחן רשות הגבלים עסקיים וממתינה לאישורה. 

אחד התנאים לאישור מיזוג שכזה הוא שהבעלים יעמדו בתנאי חוק הריכוזיות בטרם השלמת העסקה, מה שהביא לכך שבמשפחת עופר הזדרזו לפעול ולהגיע להסכמות בחודשים האחרונים.