אפל הכריזה על אירוע מסתורי בתחום החינוך בשבוע הבא

ביום שלישי הבא תערוך הענקית אירוע שיוקדש ל"רעיונות חדשים ויצירתיים עבור מורים ותלמידים" ■ לפי השמועות יחשפו מוצרים חדשים, מאייפדים מיוחדים עד מציאות וירטואלית בכיתות

מנכ"ל אפל טים קוק / צילום: רויטרס - Stephen Lam
מנכ"ל אפל טים קוק / צילום: רויטרס - Stephen Lam

אפל הכריזה כי תערוך אירוע לעיתונאים ביום שלישי הבא, 27 במארס: בהזמנה לאירוע נכתב כי הוא יתמקד ב"שמיעת רעיונות חדשים ויצירתיים עבור מורים ותלמידים". כמו רוב ההצהרות של אפל מסוג זה, גם הפעם היא הייתה מעורפלת למדי ולא הכילה פרטים רבים.

באופן יוצא דופן, האירוע לא ייערך בקמפוס החדש של אפל בקופרטינו, אלא בבית ספר תיכון בשיקגו. הדבר כנראה קשור לעובדה שלאחרונה מדעי המחשב הפכו לתנאי לסיים תיכון בכל בתי הספר הציבוריים בעיר.

הדבר העלה גל השערות לגבי תוכן ההכרזה באתרי הטכנולוגיה בעולם. אחת ההשערות היא שאפל תחשוף בקרוב מקבוק חדש בגודל 13.3 אינץ', ובעל רזולוציית מסך של 1,600X2,500 פיקסל. המחשב יתומחר כנראה בטווח שבין 800 ל-900 דולר, מה שיהפוך אותו למתאים (יחסית) לתלמידים שאינם נהנים מכיס עמוק.

הערכות אחרות היו שאפל תחשוף דגם מוזל של האייפד, שיעלה 260 דולר במקום 330. זה שנים שאפל פועלת להפוך את האייפד לכלי המתאים למורים, והפחתת המחיר עשויה בהחלט לסייע בכך. לרוב נוהגת החברה לחשוף את דגמי האייפד החדשים במארס.

סמל אפל, שעוצב בהזמנה כאילו אוויר בכתב-יד, העלה השערה שהחברה תדבר באירוע על העיפרון הדיגיטלי שלה. המשפט שמופיע בהזמנה, "בואו נצא לסיור לימודי", נתפס גם הוא כרמז: בכיתות לימוד במקומות שונים כבר נעשה שימוש במציאות וירטואלית או מוגברת כדי להעשיר את הסיורים הלימודיים הסטנדרטיים, ואפל הביעה בעבר עניין בתחום.

ליצרנית האייפון כבר יש פעילות ענפה בתחום החינוך. תוכנית "Everybody Can Code" של החברה, שמבקשת להקנות לכל אחד כלים לתכנון אפליקציות מובייל, התרחבה לאחרונה ל-70 אוניברסיטאות ומכללות באירופה. בינואר החברה הודיעה על שותפות עם לורט מללה יוספזי, זוכת פרס נובל לשלום ב-2014, ועל השקעה בפעילות הצדקה שלה לחינוך נשים, שתסייע להכפיל את מספר המענקים שמממנים חינוך תיכוני לנערות בהודו ובאמריקה הלטינית.

לכך מצטרפות לא מעט אפליקציות שאפל השיקה לאורך השנים: Swift Playgrounds, המבקשת להקנות כישורי תכנות לסטודנטים נטולי רקע בתחום; Classroom, המיועדת לניהול עבודה כיתתית; iTunes U, המאפשרת לצפות בשיעורים מוקלטים ממספר מכללות; ו-iBooks Author, שמלמדת לעצב ספרים. לאחרונה השיקה החברה אתר בשם Families עבור הורים, שמסביר להם איך להגן על ילדיהם ברשת ולסנן את התוכן שאליו הם עשויים להיחשף במהלך הגלישה.