צה"ל יוציא משלחת למצרים לטפל במתקפות על אתרי הסלולר

כפי שנחשף ב"גלובס", המצרים תוקפים במכוון את אתרי הסלולר על גבול סיני כחלק ממלחמתם בדאעש ■ שר התקשורת איוב קרא נפגש היום עם ראשי רשויות בדרום כדי לעמוד על חומרת הבעיה

אנטנת סלולר במצפה רמון / צילום: שאטרסטוק
אנטנת סלולר במצפה רמון / צילום: שאטרסטוק

צה"ל שוקל להוציא משלחת של אנשי צבא לשיחות עם גורמי ממשל וצבא במצרים, על מנת לפתור את בעיית ההפרעות המכוונות לרשתות הסלולר הישראליות. כך נודע ל"גלובס". ככל הנראה כוחות הביטחון כבר שלחו משלחת אחת למצרים בשבועות האחרונים, כך שהמאמץ של ישראל בנושא לא הצליח לחלוטין.

שר התקשורת, איוב קרא, נפגש היום עם ראשי רשויות בדרום במועצת שדות נגב, במטרה לעמוד על חומרת הבעיה ולעדכן אותם על המאמצים שנעשים לפתור אותה. הנוכחים שמעו סקירות על המצב וקיבלו משר התקשורת הבטחה שכל הגורמים הבכירים במדינה עושים מאמץ לפתור את הבעיה.

כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, לא מדובר בהפרעות אקראיות אלא בהתקפה מסודרת של הצבא המצרי על האתרים הסלולריים הישראליים בקרבת הגבול עם סיני. ההפרעות פוגעות בתקשורת הסלולרית של מאות אלפי ישראלים שמתגוררים בדרום.

גזיר
 גזיר

נדגיש כי הטיעון של המצרים, שבכך הם נלחמים נגד דעאש, מתקבל בישראל בספקנות. גורמי מודיעין ישראלים טוענים שהמצרים מפרים את הריבונות הישראלית ביודעין ובמכוון. זו הסיבה שאותם גורמים סבורים שישראל לא יכולה לסבול התנהלות כזאת מצד אף גורם.

שר התקשורת קרא אמר היום בדיון כי "מסתמן סוף להפרעות סלולריות באזור הדרום". זו לא הפעם הראשונה שקרא טוען כך, אך בסוף השבוע, כפי שנחשף ב"גלובס", הביעו במשרד התקשורת אופטימיות זהירה וטענו שהבעיה נמצאת לקראת פתרון. לדברי קרא, לאחר פעילות מאומצת של משרדי הממשלה והצבא, נראה כי נמצא הפיתרון לשיבושי הקליטה באזור הדרום.

ממשרד התקשורת נמסר כי בדיון חירום שכינס השר קרא עם כל הגורמים הרלוונטיים ובהם גם ראשי מועצות מקומיות (תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב; שי חג'ג', ראש מועצת מרחבים; סיגל מורן, ראשת מועצת בני שמעו; אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב) וכן תת אלוף נתי כהן, קצין הקשר והתקשוב הראשי ונציגי חברות הסלולר פרטנר, פלאפון, סלקום, הוט מובייל, הוצגו לשר הפעולות שבוצעו לפתרון הבעיה.

השר הנחה את הגורמים הרלוונטיים לעקוב ולוודא כי הבעיה נפתרה אכן והוסיף כי נעשות פעולות נוספות על מנת שהבעיה לא תשנה

מדובר צה"ל נמסר: "לא נתייחס לקיום הפגישה או תכניה".