מכירת הקרקע בצריפין סידרה לקבוצת גאון רווח ענקי

הרווח הנקי השנתי של החברה לייצור צינורות עמד על 220 מיליון שקל, פי 11 לעומת 2016 ■ המנכ"ל גיא רגב נהנה ממענק של יותר מ-3 מיליון שקל

השלמת מכירת קרקע במתחם צריפין, שבה החזיקה קבוצת גאון (לשעבר צינורות המזה"ת), סידרה לחברה סיכום שנת פעילות מוצלח במיוחד, עם רווח נקי של 220 מיליון שקל. מדובר בזינוק של פי 11 לעומת רווחיה ב-2016, שעמדו על 20 מיליון שקל.

בפברואר 2017 השלימה גאון מכירת שטח של כ-180 דונם באזור התעשייה ניר צבי, הסמוך לרמלה, לידי איש העסקים ג'ורג' חורש, תמורת 386 מיליון שקל - מכירה שממנה נבע לה רווח הון של כ-287 מיליון שקל. על הקרקע הנמכרת פועל מפעל הצינורות של קבוצת גאון, שכעת שוכרת אותו מחורש, ובמקביל בוחנת הקמת מפעל חדש באזור הדרום.

במקביל לדוחות הודיעה גאון קבוצה  על חלוקת דיבידנד של 50 מיליון שקל לבעלי המניות, בהמשך לדיבידנד של 52 מיליון שקל שחילקה בחודש מאי. מימוש הקרקע המוצלח של קבוצת גאון אשתקד בא לידי ביטוי גם בתגמול לעומד בראש החברה, גיא רגב. בסיכום שנתי, עלות העסקתו של רגב הגיעה ל-5 מיליון שקל, וזאת בתמיכת מענק של יותר מ-3 מיליון שקל, שכלל סכום חד-פעמי של 2.4 מיליון שקל בגין המכירה. נוסף על כך נהנה רגב מדמי ניהול שנתיים של 1.6 מיליון שקל.

עיקר פעילותה של קבוצת גאון בייצור, יבוא ושיווק של צינורות פלדה ופלסטיק, המשמשים להובלת מים, ביוב, דלק, גז ונוזלים תעשייתיים. נוסף על כך היא מספקת שירותי גילוון למוצרי מתכת, פיתוח ושיווק מגופי מתכת ומדי מים ומוצרים נוספים להולכת נוזלים וגזים. החברה נמצאת בשליטת קבוצת ויולה, המחזיקה בה באמצעות חברת גאון אחזקות. היום, לצד הדוחות, דיווחו השתיים על החלטה שלא להתקדם במהלך למיזוגה של קבוצת גאון לתוך גאון אחזקות.

בפעילות השוטפת נהנתה קבוצת גאון מצמיחה של 15% בהכנסותיה, שהגיעו ל-456 מיליון שקל. הצמיחה מיוחסת בעיקרה למגזר הפלדה ולאיחוד פעילות חברת פלגל, אשר נרכשה במהלך 2016, במגזר צינורות הפלסטיק. בהשפעת השיפור במכירות, הרווח הגולמי שלה עלה ב-4% ל-72 מיליון שקל, אולם שיעורו מהמכירות נשחק וזאת בעיקר בשל הוצאות שכירות.