על רקע טענות להטרדות מיניות: רמי ברכה מתפטר מקרן פיטנגו

ביום רביעי האחרון השעה עצמו ברכה מקרן הון הסיכון שבה היה שותף, וזאת לאחר פרסום התחקיר בתוכנית "עובדה", שבו נטען כי הטריד מינית עובדות ויזמיות וכי ביצע מעקבים אחריהן ואחרי עיתונאיות שבפני התלוננו

רמי ברכה / צילום: תמר מצפי
רמי ברכה / צילום: תמר מצפי

על רקע הטענות להטרדות מיניות לכאורהרמי ברכה מתפטר מקרן פיטנגו. ביום רביעי האחרון השעה עצמו ברכה מקרן הון הסיכון שבה היה שותף, וזאת לאחר פרסום התחקיר בתוכנית "עובדה", שבו נטען כי הטריד מינית עובדות ויזמיות וכי ביצע מעקבים אחריהן ואחרי עיתונאיות שבפני התלוננו. 

בפוסט שפרסם הערב (ב') בפייסבוק, כתב ברכה: "עדכנתי את החברים שלי בפיטנגו, חברים שאני הולך איתם כמעט 20 שנה, שאני מבקש להיפרד מהקרן ולעזוב אותה לאלתר. את ההחלטה הזו קיבלתי בלב כבד. אני אוהב את פיטנגו... והדבר האחרון שאני רוצה זה שהם ייפגעו, לא מגיע להם". 

עוד הוסיף ברכה בפוסט: "אני רוצה לצעוק שנעשה לי עוול, את העוול הזה אני מתכוון לתקן". 

ברקע טענות על הטרדות מיניות: רמי ברכה השעה עצמו מפיטנגו

הדס שטייף על רמי ברכה: "לעקוב אחר מתלוננת? עליית מדרגה"

יחסי כוחות מעוותים והטרדות: MeToo הגיע להייטק הישראלי

מה למדו בעמק הסיליקון ממקרים כמו זה של רמי ברכה

בעקבות פרשת רמי ברכה: קרן יוצאי פיטנגו רוצה דיווחים על הטרדות 

כאמור, בשבוע שעבר השעה עצמו ברכה, שותף בקרן פיטנגו, מהקרן בעקבות תחקיר "עובדה" שהציג עדויות על הטרדות מיניות שביצע לכאורה. ברכה ממשיך להכחיש כי כפה את עצמו על נשים, אך השעה את עצמו מהקרן, ומפיטנגו נמסר כי פסק-הזמן שלוקח ברכה נועד לאפשר לו לטהר את שמו.

על-פי תחקיר "עובדה", ברכה שכר חברת חקירות כדי לעקוב אחר הנשים שבהן פגע, רובן יזמיות הייטק שניסו לגייס כסף מפיטנגו, שהקימו ב-1993 חמי פרס ורמי קאליש. מעקבים הוצבו גם אחר עיתונאיות שונות - ובהן העיתונאית שרון שפורר וכתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף - וכן אחר יזם שאליו הגיעו עדויות על מעשיו לכאורה של ברכה. 

מקרן פיטנגו נמסר בשבוע שעבר עם פרסום התחקיר כי "מעולם לא הגיעו אלינו תלונות או טענות כלשהן באשר להתנהגות פוגענית של רמי כלפי נשים. אם היו מגיעות כאלה, הן היו מטופלות באפס סובלנות, על-פי חוק, באופן נחרץ, חד וברור".