APG חושפת סדרת מל"טים חדשה: ממריאים ונוחתים אנכית

יאיר דובסטר: "משפחת המל"טים שאנו חושפים היא 'שוברת שוק', כלי הטייס שמשתייכים אליה מאפשרים מתארי טיסה רגילים תוך מעבר מטיסה אנכית לטיסה אופקית ולהפך"

מל"טים חדשים של APG /צילום: APG
מל"טים חדשים של APG /צילום: APG

חברת הסטארט-אפ הישראלית APG, שעוסקת בפיתוח של מל"טים (מטוסים ללא טייס) חשפה היום (ב') סדרה חדשה של כלי טייס בלתי מאוישים, שמתאפיינים ביכולות טיסה מתקדמות וביכולת להמריא ולנחות אנכית.

מדובר במל"טים שמכונים PERES, שפותחו בהתבסס על טכנולוגיות חדשניות שהוגדרו ב APG "פורצות דרך מבחינה טכנולוגית, מבצעית ולוגיסטית". המל"טים מסדרת PERES מסוגלים להמריא ולנחות אנכית, ולעבור מטיסה במצב אנכי לטיסה במצב אופקי.

בחברה אמרו כי יכולות אלה הושגו בזכות שורה של פטנטים ייחודיים הרשומים על שמה, ומאפשרים את הסטת מנועי המל"טים בזמן טיסתם- באופן שמעמיד להם יכולות מתקדמות בעת שימוש בהם במשימות צבאיות כמו המראה מסיפון של ספינות קרב, מתן סיוע לוגיסטי לכוחות צבאיים שפועלים באזור לחימה ובעתיד, במילוי צרכים אזרחיים כמו שינוע של חבילות וסחורות ללקוחות, ניטור של גידולים חקלאיים ועוד.

המל"ט מדגם PERES -2 השלים בימים האחרונים שורה של ניסויי טיסה וכעת APG פועלת להשלמת תהליכי הרישוי שלו מול רשות התעופה האזרחית: מדובר במל"ט שמונע באמצעות ארבעה מנועים, עם מוטת כנף באורך של פחות מ 2 מטר ומשקל ההמראה המרבי שלו הוא 42 ק"ג. הוא מסוגל לשהות באוויר במשך 8 שעות ולפעול ברדיוס של עד 150 קילומטר כשהוא נושא מטען ייעודי (מטע"ד) במשקל של 3.3 קילו. מהירות השיוט שלו היא 55 קשר בגובה של 8000 רגל ותקרת הפעילות שלו היא גובה של 15,000 רגל.

המל"ט PERES-1, פועל באופן דומה ל PERES-2 אך מיועד לפעול לטווחים קצרים יותר, ולשאת משקלים קטנים יותר.

כעת שוקדים ב APG על פיתוח של מל"טים גדולים יותר, שייקראו PERES-3 ו PERES-4 שמשקלם יהיה מעל 200 קילו ויהיו מסוגלים לטוס ברצף במשך יותר מ 12 שעות.

"אנחנו מצליחים במקומות שבהם חברות גדולות שעוסקות בתחום המל"טים- מתקשות", אמר היום המנכ"ל של APG ולשעבר בכיר בתעשייה האווירית, יאיר דובסטר: "משפחת המל"טים שאנו חושפים היא 'שוברת שוק', שכן כלי הטייס שמשתייכים אליה מאפשרים מתארי טיסה רגילים תוך שילוב מנצח שמאפשר מעבר מטיסה אנכית לטיסה אופקית ולהפך, תוך שימוש באותם מנועים".