אובר עוצרת ניסויים במכונית אוטונומית אחרי תאונה קטלנית

לפי "ניו-יורק טיימס", הולכת רגל נהרגה לאחר שפגעה בה מכונית אוטונומית של אובר

רכב של אובר בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רכב של אובר בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אובר עוצרת את כל הניסויים במכוניות אוטונומיות בעקבות תאונה קטלנית, כך דווח בבלומברג. החברה הצהירה כי תשעה את הבדיקות שהיא עורכת במכוניות בסן פרנסיסקו, פיניקס, פיטסבורג וטורונטו.

לפי "ניו-יורק טיימס", ההרוגה היא הולכת רגל בטמפה שבאריזונה, והיא נהרגה לאחר שפגעה בה מכונית אוטונומית של אובר, במה שככל הנראה הוא המוות הראשון הידוע של הולך רגל בכביש ציבורי כתוצאה מפגיעה של מכונית אוטונומית. הרכב היה במצב נהיגה אוטונומית, ובכל זאת היה אדם ליד ההגה ליתר ביטחון בעת שהרכב פגע באישה, שחצתה את הכביש שלא במעבר חצייה, לפי הצהרה של משטרת טמפה. התאונה אירעה בלילה שבין ראשון לשני. האישה עדיין לא זוהתה באופן ציבורי.

דובר אובר אריק וויס הצהיר כי הועדה לבטיחות בדרכים של ארה"ב בודקת כעת את התאונה, ועדיין לא החליטה אם לפתוח בחקירה מלאה. וויס הוסיף כי החברה משתפת פעולה עם הרשויות באופן מלא.

אובר פרסמה הצהרה בטוויטר בה נכתב כי "ליבנו יוצאים אל המשפחה של הקורבן" ומנכ"ל החברה דארה קוסרשהאי צייץ כי "קיבלנו חדשות עצובות מאוד מאריזונה. אנחנו חושבים על משפחת הקורבן בעוד שאנו פועלים ביחד עם רשויות אכיפת החוק המקומיות כדי להבין מה קרה".

אובר כבר השעתה את בחינת הרכבים האוטונומיים שלה באריזונה בשנה שעברה לאחר התנגשות אחרת שכללה את אחד מרכביה. כשהחברה החלה לבחון ב-2016 את המכוניות האוטונומיות שלה, הן נתפסו נוסעות ברמזורים אדומים והובילו למחלוקות בין רגולטורים לחברה.

למוות שנגרם הפעם עשויות להיות השלכות אדירות על עתיד המכוניות האוטונומיות, השימוש בהן בכבישים והרגולציה המעורבת. ייתכן גם שהנהג האנושי שהיה נוכח בעת התאונה יעמוד בפני אישומים פליליים וייחשב אחראי לתאונה, משום שתפקידו הוא למנוע מצבים כאלה. לפי אתר גיזמודו, נסיעות מבחן כאלה קורות לרוב בלילה, במהלך תנאי מזג אוויר מאתגרים, כדי שהמכוניות ילמדו לנווט במגוון מצבים.