היזם אלון מאסק בביקור בישראל

מאסק העלו סרטון באינסטגרם שבו הוא נראה מבלה בבר בירושלים

אילון מאסק / צילום: שאטרסטוק
אילון מאסק / צילום: שאטרסטוק

המיליארדר והיזם הסדרתי אילון מאסק העלה פוסט לחשבון האינסטגרם שלו בו הוא נראה מבלה בבר בירושלים. "לומד איך לשפוך אבסינת' בוער מעל מגדל של כוסות בירושלים. כל דבר משתפר בעזרת אש" כתב לצד הסרטון.

ממידע שהגיע לידי "גלובס" עולה כי הסרטון שהעלה מאסק צולם אמש בפאב "הגטסבי" בירושלים. ככל הנראה הוא הופץ רק הערב כדי לשמור על חשאיות הביקור, והיזם המפורסם כבר לא שוהה כעת בישראל.

מאסק עומד בראש חברת טסלה המייצרת מכוניות חשמליות ומפתחת מכוניות אוטונומיות וחברת החלל הפרטית SpaceX שמייצרת בין היתר את טילי הפלקון הבי, הטילים העוצמתיים ביותר כיום המסוגלים לשאת את המשא הכבד ביותר לחלל.

למאסק יש כמעט 7 מיליון עוקבים באינסטגרם ולרוב הפוסטים שלו מתמקדים בחברות שבבעלותו. לפני שנתיים, מאסק ביקר בישראל וצפה בהדגמות של חברת מובילאיי במטרה לשלב את הטכנולוגיה במכוניות האוטונומיות של טסלה. דווח אז כי המערכת תסייע למכוניות לזהות את הסביבה, להבין ולהגיב לתמרורים, להימנע ממכשולים בדרכן ועוד. הביקור הקודם היה סודי, ומאסק טס אז במטוס פרטי כדי להגיע לארץ.

מספר חודשים בלבד לאחר הביקור רכב של טסלה היה מעורב בתאונה קטלנית, בעקבותיה החברה ערכה מספר שינויים, וביניהם הפסיקה את שיתוף הפעולה בין מובילאיי לבינה (לאחר מכן מובילאיי נרכשה ע"י אינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר).

חזון מפורסם נוסף של מאסק הוא ההייפרלופ, קפסולה שנעה בתוך מעין צינור במהירויות שיא ויכולה להעביר בתוכה נוסעים ומשא. גם כאן ניתן להצביע על קשר ישראלי: בשנה שעברה התפרסם כי חברת הייפרלופ וואן, אחת החברות שמעוניינות להפוך את החזון של מאסק למציאות שוקלת לפתח את כלי התחבורה העתידני בישראל, ולחבר באמצעותו בין גוש דן לאילת בנסיעה של פחות מ-20 דקות.