טסלה | בלעדי

הסיבה האמיתית לביקור של אלון מאסק בישראל

ביקורו של מאסק בישראל עסק בין היתר באפשרות לשת"פ בין החברה לראייה ממוחשבת קורטיקה לבין טסלה שמאסק עומד בראשה, שמייצרת מכוניות חשמליות ומפתחת מכוניות אוטונומיות

אילון מאסק / צילום: סטפן לם, רויטרס
אילון מאסק / צילום: סטפן לם, רויטרס

על-פי הערכות בתעשייה, ביקורו של היזם אילון מאסק בישראל קשור לשיתוף-פעולה עם חברת הסטארט-אפ קורטיקה. אילון מאסק ביקר בישראל בימים האחרונים ונראה מבקר בפאבים בירושלים (ואף העלה שני סרטונים לאינסטגרם עם צילומים מהפאבים).

ל"גלובס" נודע כי הביקור עסק בין היתר באפשרות לשיתוף-פעולה בין החברה לראייה ממוחשבת קורטיקה לבין טסלה שמאסק עומד בראשה, שמייצרת מכוניות חשמליות ומפתחת מכוניות אוטונומיות. המגעים עשויים אף להבשיל להשקעה כספית או לרכישה. בקורטיקה סירבו להגיב לדברים ובטסלה הכחישו את קיומם של המגעים.

אלון מאסק בפאב בירושלים / עמוד האינסטגרם של מאסק
 אלון מאסק בפאב בירושלים / עמוד האינסטגרם של מאסק

קורטיקה עוסקת בפיתוח למידת מכונה בלתי מונחית שתדע להבין את סביבת הרכב ולזהות אובייקטים שונים בזמן נהיגה. החברה הוקמה ב-2007, גייסה עד היום מעל 70 מיליון דולר והוציאה כ-200 פטנטים על הטכנולוגיה שלה.

לאחרונה נודע כי גם קבוצת פולקסווגן צפויה לאמץ את הטכנולוגיה של קורטיקה. קורטיקה משלבת את הטכנולוגיה שלה ב-7 דגמי אבטיפוס של יצרניות רכבים אוטונומיים שונות וחתמה על שיתוף-פעולה עם בסט גרופ ההודית שמייצרת חלפים לחברות רכב בולטות.

מייסדי החברה הם קרינה אודינייב, יגאל רייחלגאוז ופרופ' יהושע זאבי, ובין המשקיעים בה: עוזיה גליל, סמסונג, לי קה-שינג, ענק החיפוש הסיני Qihoo, חברת Mail.Ru ומשקיעים נוספים. בחברה מועסקים 100 עובדים במשרדים בתל-אביב, ביג'יינג, ניו-יורק וחיפה.

יגאל רייחלגאוז, מנכ"ל החברה, התראיין ל"גלובס" בדצמבר האחרון ואמר כי "על-ידי מינוף חקר המוח ליצירת מערכת AI עם יכולת לימוד עצמי, קורטיקה פיתחה את מערכת הראייה הממוחשבת האפקטיבית שיותר שנראתה אי-פעם. הייחוד בטכנולוגיה של קורטיקה הוא לא רק יכולת הלימוד העצמית שלה אלא גם היותה שקופה, ניתנת להעברה וניתנת לאימות".

רייחלגאוז אמר אז כי החברה לא מתכננת אקזיט או הנפקה בעתיד הקרוב: "אין לנו אינטרס לצאת כרגע להנפקה או לגיוס משמעותי, אנחנו מחפשים שותפויות אסטרטגיות עם שחקנים משמעותיים, רצוי מתחום הטיר1, שיעניקו לנו יכולת לממש את הטכנולוגיה במוצרים שישולבו בכלי רכב".

לפני שנתיים מאסק ביקר בישראל וצפה בהדגמות של חברת מובילאיי במטרה לשלב את הטכנולוגיה במכוניות האוטונומיות של טסלה. אז דווח כי המערכת תסייע למכוניות לזהות את הסביבה, להבין ולהגיב לתמרורים, להימנע ממכשולים בדרכן ועוד. הביקור הקודם היה סודי, ומאסק טס אז במטוס פרטי כדי להגיע לארץ.

מספר חודשים בלבד לאחר הביקור רכב של טסלה היה מעורב בתאונה קטלנית, בעקבותיה החברה ערכה מספר שינויים, וביניהם הפסיקה את שיתוף-הפעולה בין מובילאיי לבינה (לאחר מכן מובילאיי נרכשה על-ידי אינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר). 

רוצים לשמוע על עוד יזמים מצליחים שמגיעים להשקיע בארץ? הצטרפו לטכנודרום>