מסתמן: הבנקים וסיידוף ינסו לגבש מתווה חדש ביורוקום

(עדכון) - השופט איתן אורנשטיין: "לחתוך זה קל, ואני לא רוצה, אני רוצה לרפא. ממרומי גילי וניסיוני חושב שכדאי למצוא פתרון; למכור פלחים תמיד אפשר"

איתן אורנשטיין / צילום: איל יצהר
איתן אורנשטיין / צילום: איל יצהר

בית המשפט המחוזי בתל-אביב מקיים הבוקר (ג') דיון בנוגע לנסיגתו של נתי סיידוף מעסקת יורוקום. מסתמן כי יש אפשרות לפשרה: קבוצת סיידוף והבנקים הנושים ינסו לגבש מתווה חדש להסדר החוב עד לערב חג הפסח בסוף השבוע הבא

השופט איתן אורנשטיין ביקש מהצדדים לעדכן אותו על התקדמות המגעים עד ערב החג. דיון בנושא נקבע ל-11 באפריל.

השופט אמר: "מצופה שהצדדים יעשו מאמץ להגיע להסדר שעדיף על החלופות האחרות. המשקיפים והחברה יעדכנו את ביהמש עד ה29 למארס"

לדבריו, "לחתוך זה קל, ואני לא רוצה, אני רוצה לרפא. ממרומי גילי וניסיוני חושב שכדאי למצוא פתרון. הבנתי בהפסקה שהייתה שיש היתכנות לפשרה. למכור פלחים תמיד אפשר".

עו"ד אמנון לורך המייצג את דיסקונט, הנושה הגדול, לא התלהב מההצעה ואף סירב להשתתף בהזרמה של 2.5 מיליון שקל למימון הוצאות יורוקום עד כה.

"המציע אומר שזה לא אותה כלה. אי-אפשר להכריח משקיע לשלם חצי מיליארד שקל", אמר השופט אורנשטיין בתחילת הדיון. עורך הדין של יורוקום, צורי לביא, השיב כי "זו הייתה כלה בדרגה a3, וזה נשאר ככה. צריך לנתח מה היה ומה יש לו עכשיו - נכון שמה שיש שונה, אבל זה לא פחות טוב. המנגנון שנקבע בין בי קום לבזק הוא כזה שבי קום חושבת שזה משמר לה את השליטה".

באשר להפחתת הדיבידנד בבזק אמר עו"ד לביא כי "השינוי במדיניות הדיבידנד של בזק הוא צפוי. זה היה שינוי ידוע שכולם הכירו. בדוח הקודם של מידרוג נכתב בספטמבר שצפוי שהחלוקה תרד".

עו"ד אמיר ברטוב, המייצג את סיידןף, אמר כי "ההצגה כאילו לא היה כלום ואין כלום זו היתממות. הייתה דרמה נדירה בשוק ההון הישראלי שלא היה כדוגמתה. דירקטורים ניצלו חולשה של בעל שליטה וקיבלו החלטות דרמטיות". 

עו"ד ברטוב הוסיף כי "לא ייתכן שיש שינויים דרמטיים כאלה ללא הסכמתו של המשקיע שאמור להיות בעל השליטה. לא עשה את העסקה כדי להיות מלווה, אלא כדי להיות בעל השליטה. מתקיימת סערה של ממש בנכס הבסיס".

השופט שלח את סיידוף והבנקים לנסות ולבדוק האם ניתן לגבש פשרה. "הבנקים יצטרכו להתפשר". הצדדים יצאו להפסקה בסיומה יוחלט האם יש מקום להמשך הידברות. עוד ציין אורנשטיין כי ממילא יש בעיות נוספות בהסדר, שכן לא הושג הרוב הדרוש של הנושים ביורוקום נדל"ן.

נזכיר כי בשבוע שעבר הודיע סיידוף כי הוא נסוג מרכישת יורוקום, בעיקר בשל מאבקי השליטה בחברת בזק - הנכס המרכזי של יורוקום. לדברי קבוצת סיידוף מאבקי שליטה אלה מעמידים בספק גדול את היכולת של קבוצת יורוקום לשלוט בבזק. "לסיידוף תחושת מוטעית ושגויה שחל שינוי מהותי לרעה במצב הנכס שהוא רוצה לרכוש", כותבת החברה ונושיה.