אובר: תאונת הרכב האוטונומי לא הייתה באשמת החברה

כך אמרה אמש סילביה מוייר, מפקדת משטרת טמפה, אריזונה ■ חוות-דעתה של מוייר ניתנה טרם החלה החקירה הרשמית, והיא לא פוסלת את האפשרות שהנהג שברכב האוטומטי יועמד בסופה לדין

אובר מול מונית צהובה בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אובר מול מונית צהובה בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

התאונה בה נהרגה הולכת רגל מפגיעת רכב אוטונומי של אובר, ככל הנראה לא הייתה באשמת החברה. כך אמרה אמש סילביה מוייר, מפקדת משטרת טמפה, אריזונה, לסן פרנסיסקו כרוניקל.

לאחר שצפתה בצילומי התאונה, שתועדה במצלמות הוידיאו שחוברו למכונית, מוייר הצהירה שבמבט ראשון "זה מאוד ברור שהיה קשה מאוד להמנע מההתנגשות הזאת בכל סוג של מצב נהיגה (אוטומטי או אנושי), בהתבסס על האופן בו הולכת הרגל יצאה מהצללים ישירות אל תוך הכביש". לדבריה, התאונה התרחשה במרחק של כ-100 מטר ממעבר החציה הקרוב.

חוות-דעתה של מוייר ניתנה טרם החלה החקירה הרשמית, והיא לא פוסלת את האפשרות שהנהג שברכב האוטומטי יועמד בסופה לדין. הקירה צפויה להתנהל בשיתוף-פעולה של משטרת טמפה, אריזונה, עם חוקרים מהועידה הלאומית לבטיחות תחבורתית והמנהל הלאומי לבטיחות בכבישים מהירים. המעורבות של גופים אלו היא יוצאת דופן במקרים של תאונות בארה"ב. עם זאת, מדובר במקרה הידוע היחיד של הרג כתוצאה מפגיעת רכב אוטונומי.

בתגובה לתאונה, אובר הודיעה כי היא עוצרת את כל הניסויים במכוניות אוטונומיות, אותן היא עורכת גם בסן פרנסיסקו, פיניקס, פיטסבורג וטורונטו.

בתאונה שהתרחשה אמש בטמפה שבאריזונה, נהרגה הולכת הרגל במקום, לאחר שפגעה בה מכונית אוטונומית של אובר. הרכב היה במצב נהיגה אוטונומית, ובכל זאת היה אדם ליד ההגה ליתר ביטחון בעת שהרכב פגע באישה, שחצתה את הכביש שלא במעבר חצייה, לפי הצהרה של משטרת טמפה. התאונה אירעה בלילה שבין ראשון לשני. האישה עדיין לא זוהתה באופן ציבורי.

מאות רכבים אוטונומיים פועלים באריזונה, אחת המדינות שהשאירו את התחום פרוץ יחסית ולא חוקקו חוקים מגבילים בתום כמעט כלל.