נתניהו נפגש עם מאסק: "הנגב הוא העתיד האנרגטי של ישראל"

נתניהו סיפר על הפגישה בוועידת הנגב בדימונה ■ "הנגב יכול לספק לכם את כל צרכי האנרגיה", כל אמר מאסק לנתניהו

אילון מאסק / צילום: ג'ו סקיפר, רויטרס
אילון מאסק / צילום: ג'ו סקיפר, רויטרס

ראש הממשלה נפגש הבוקר במעונו בירושלים עם היזם אלון מאסק המבקר בישראל. הפגישה נמשכה כשעתיים ולדברי דוברות ראש הממשלה השניים שוחחו על טכנולוגיות עתידיות, ובין השאר גם על הנושא של רכבים אוטונומיים.

נתניהו סיפר הבוקר בוועידת הנגב על הפגישה: "נפגשתי הבוקר עם אלון מאסק. הוא אמר שישראל מעצמה טכנולוגית ושהוא מעריך את מה שאנו עושים כאן". 

לדברי נתנהו, מאסק אמר כי הנגב יכול לספק לכם את כל צרכי האנרגיה. "הנגב הוא העתיד האנרגטי של מדינת ישראל. אתם יכולים לפרוס כאן מערכות סולריות שייתנו יותר אנרגיה ממה שאתם צריכים. אנרגיה נקייה".

נתניהו הוסיף ואמר: "אני אומר לכם מה שהוא אמר לי. אני רוצה בזה. אני רוצה נגב תוסס פורח מתפתח".

על-פי הערכות בתעשייה, ביקורו של היזם אלון מאסק בישראל קשור לשיתוף-פעולה עם חברת הסטארט-אפ קורטיקה. אילון מאסק ביקר בישראל בימים האחרונים ונראה מבקר בפאבים בירושלים (ואף העלה שני סרטונים לאינסטגרם עם צילומים מהפאבים).

במהלך חודש פברואר, בעת ביקור נתניהו במינכן הוא נפגש עם ראשי תעשיית רכב, בין השאר עם יו״ר קונצרן BMW הרולד קרוגר. נתניהו אמר בזנו שקרוגר ציין בפניו כי החברה שלהם מעוניינת להפוך את ישראל לאחד מן האתרים בעולם שבהם מתבצעים ניסויים לרכבים אוטונומיים. לשאלת "גלובס" לאילו יעדים בישראל מתכוונים שיתבצעו בהם ניסויים, ציין נתניהו שכיום מדברים על העיר נתניה כיעד אפשרי.