עדכוני שכר בחברות הציבוריות: כמה ירוויח מנכ"ל אל על?

השכר של מוטי בן משה, השדרוג של מנהלי אנלייט וגם: מה יקבל חיים פינק, בעל השליטה בשמן, עבור שירותי יו"ר ב-40% משרה?

בזמן שהדוחות הכספיים לסיכום שנת 2017 מתפרסמים וכוללים את רשימת בעלי השכר הגבוה בחברות הציבוריות, יש מי שכבר דואגים לשכר ולתנאים אותם הם יקבלו בהמשך הדרך.

בעלי המניות בחברות השונות התכנסו ויתכנסו לאשר את תנאי העסקתם של חברי ההנהלה.

באלון רבוע כחול אישרו בשבוע שעבר את תנאי העסקתו של בעל השליטה מוטי בן משה, שיספק לחברת ההחזקות שירותי יו"ר בהיקף משרה של לפחות 20 שעות שבועיות, עבור תגמול חודשי של 150 אלף שקל בתוספת מע"מ ועוד הטבות.

חם בשוק הנדל"ן

בחודש הבא יתכנסו בעלי מניות חברת הנדל"ן מצלאוי  בבעלות סמי מצלאוי, המכהן כיו"ר. האספה תתכנס לצורך אישור תנאי העסקתו של המנכ"ל החדש יחסית, ערן מזור, שייהנה משכר חודשי של 50 אלף שקל, רכב והחזר הוצאות ותגמול הוני שעלותם הכוללת מוערכת בכ-1.5 מיליון שקל בשנה, נוסף על מענק שנתי על בסיס תוצאות החברה, בסכום מקסימום של 5 מיליון שקל.

בעלי המניות של אלקטרה נדל"ן אישרו בשבוע שעבר למנכ"ל גיל רושינק, שכר חודשי של 85 אלף שקל, בעלות שנתית של 1.5 מיליון שקל. זאת, נוסף על מענק על בסיס תוצאות החברה ומענק הוני של הקצאת אופציות. עלות העסקתו של רושניק ב-2017 עמדה על 2.2 מיליון שקל.

שכר בכירים    / צילומים: עינת לברון תמר מצפי סיוון פרג יונתן בלום וישראל הדרי
 שכר בכירים / צילומים: עינת לברון תמר מצפי סיוון פרג יונתן בלום וישראל הדרי

גם האנרגיה מתחדשת

בעלי מניות חברת האנרגיה אנלייט  אישרו לשלושת מנהליה הבכירים, הנמנים על בעלי השליטה לצד קבוצת יורוקום של שאול אלוביץ', שידרוג בטווח של כ-6%-13% בשכרם החודשי.

לאחר העדכון יעמוד שכרו החודשי של המנכ"ל גלעד יעבץ על 72 אלף שקל בחודש; סמנכ"ל השיווק צפריר יואלי יקבל 59 אלף שקל וסמנכ"ל ההנדסה והתפעול, עמית פז, "יסתפק" ב-57 אלף שקל.

בעלי המניות של חברת אלקו  אישרו בשבוע שעבר את תנאי העסקת האחים דניאל ומיכאל זלקינד, שירשו באחרונה את מניות אביהם שנפטר, גרשון זלקינד, שקובעים תקרת שכר חודשי של 150 אלף שקל ברוטו לכל אחד מהם.

בעלי מניות חברת שמן תעשיות  אישרו את התקשרות החברה עם בעל השליטה, חיים פינק, שיעניק לחברה שירותי יו"ר בהיקף משרה של 40% תמורת דמי ניהול חודשיים של 55 אלף שקל בתוספת מע"מ והחזר הוצאות, ובעלות שנתית של כ-660 אלף שקל.

ומה קורה בשמיים?

בעלי מניות חברת התעופה אל על אישרו באחרונה את תנאי העסקת המנכ"ל הנכנס גונן אוסישקין, בעלות שנתית מוערכת של עד 4.5 מיליון שקל, על בסיס עלות שכר חודשית של כ-163 אלף שקל לצד הטבות נוספות ומענק שנתי מקסימלי של 3 מיליון שקל, בהתאם לתוצאות החברה.

עוד אישרו בעלי המניות מענק שנתי של 6,000 שקל בגין תוצאות 2016 וכן שידרוג תנאי העסקת דלית מוזס, בת זוגו של נוני מוזס, מו"ל קבוצת ידיעות אחרונות, והיא תקבל כעת שכר חודשי של 8,000 שקל בתפקידה כמנהלת מחקר שיווקי ופרויקטים במועדון "הנוסע המתמיד", בהיקף משרה של 50%. נוני מוזס הוא אחיה של תמי מוזס בורוביץ', מבעלות השליטה באל על.