בורחים מסיכון: איילון מוכרת תיקי ביטוח תמורת 120 מיליון שקל

מדובר במכירה של חלק הארי מכמה תיקי ביטוח, שנועדה להקדים רווחים ולחזק הון באופן מיידי על חשבון רווחים בעתיד ■ החברה מגלה כי תציג מעבר לרווח כולל בסיכום 2017

אריק יוגב מנכל איילון ביטוח /  צילום:  אייל גזיאל
אריק יוגב מנכל איילון ביטוח / צילום: אייל גזיאל

שוב חברת ביטוח קטנה יחסית מוכרת לחברת ביטוח משנה את החלק הארי מכמה תיקי פעילות הביטוח שלה, כדי להקדים רווחים ולחזק הון באופן מיידי על חשבון רווחים בעתיד. חברת הביטוח איילון , בניהולו של אריק יוגב, דיווחה כי הודות להסכם זה היא צפויה לקבל בתוך כחודש כ-120 מיליון שקל, "המייצג את החלק של מבטח המשנה ביתרת הוצאות הרכישה הנדחות ברוטו, בגין תיק הביטוח". בשל כך יקטנו דרישות ההון מאיילון בסכום האמור.

מדובר בהסכם שבמסגרתו התקשרה איילון בתחום ביטוחי החיים בהסכם ביטוח משנה יחסי בשיעור של 90% עם מבטח משנה בגין כיסויי ריסק מוות (לרבות ביטוחי חיים למשכנתאות), כיסוי נכות מוחלטת ומוות מתאונה. נוסף על כך, איילון גם מוכרת את חלק הארי מתיק ביטוח נוסף - 85% מכיסויי הריסק השונים, למעט כיסוי חיסכון, אובדן כושר וסיעוד - וזאת ביחס לכל הפוליסות שנחתמו עד לסוף 2017. עוד נמסר כי לאיילון יש יכולת לצאת מההסכם בכמה "תחנות יציאה", ש"הראשונה בהן היא בסוף 2018".

כאמור, איילון אינה חברת הביטוח המקומית הראשונה שמוכרת תיק ביטוח גדול לחברת ביטוח משנה זרה, במסגרת צעד שמוציא מהחברה המקומית את הסיכון שבתיקי הביטוחים שנמכרו, לצד מכירת ההזדמנות לרווחים העתידיים.

כמו כן, בשל הנפקת זכויות שמקדמת איילון אחזקות בימים אלה, היא פרסמה גם דיווח מקדים לדוחות 2017, שיפורסמו במלואם ובאופן רשמי מאוחר יותר החודש. במסגרת זו גילתה החברה כי הפרמיות שגבתה ב-2017 צמחו בכ-10% לכ-3 מיליארד שקל, לצד עלייה של כ-56% ברווחים מהשקעות בשל תשואות חיוביות. מנגד, הוצאות ההנהלה וכלליות צמחו בכ-14%.

בשורה התחתונה איילון צפויה להציג ב-2017 מעבר לרווח כולל של כ-12.5 מיליון שקל, לעומת הפסד כולל של כ-67.1 מיליון שקל ב-2016.

בהסתכלות על מגזרי הפעילות שלה איילון מציגה רווחיות נאה בתחום הביטוח הכללי, כשמנגד היא מפסידה בחיסכון לטווח ארוך ובבריאות - אבל בשני המגזרים האחרונים היא מפסידה פחות מאשר ב-2016. נתונים אלה אינם סופיים, ועוד ייתכן כי ישונו.

איילון , שנסחרת לפי שווי חברה של כ-456 מיליון שקל ונמצאת בשליטת לוי רחמני, מקדמת כיום הליך גיוס באמצעות הצעת מניות או הנפקה אפשרית של סדרה חדשה של אג"ח. היקף הגיוס, מועד הגיוס ומבנה הגיוס לא נקבע סופית.

מתחילת השנה איבדה מניית איילון כ-10% מערכה, לעומת עלייה של כ-1.5% במדד הביטוח פלוס. היום השילה מניית איילון יותר מ-6%.