המסחר בת"א ננעל בירידות שערים; אל על ירדה ב-3%

הערב יפרסם הפדרל ריזרב את החלטתו לגבי הריבית בארה"ב בחודש הקרוב ■ בזק הובילה את המגמה השלילית עם ירידות של למעלה מ-3%

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל בירידות שערים. המגמה בת"א תואמת אי הוודאות בעולם, לאור הדריכות בשווקים לקראת מסיבת העיתונאים של נגיד הבנק המרכזי בארה"ב. 

 

הערב יפרסם הבנק המרכזי האמריקאי, הפדרל ריזרב, את החלטתו לגבי הריבית בארה"ב בחודש הבא. על-פי קונצנזוס ההערכות הריבית תעלה הערב, אולם חשוב יותר יהיה מה יהיה כתוב בהחלטה ומה יגיד ג'רום פאואל במסיבת העיתונאים שלאחר פרסום ההחלטה. יש לציין כי זו תהיה הפעם הראשונה בה יקיים פאואל מסיבת עיתונאים בכובעו כיו"ר הפד, והוא אמור לפרוש את משנתו לגבי המדיניות המוניטרית בארה"ב בתקופה הקרובה.

מניית בזק  נסחרה בירידות, מאחר שנראה כי טרם נאמרה המילה האחרונה במו"מ האינסופי בין נתי סיידוף ליורוקום. בזק דיווחה הבוקר כי רווחי הקבוצה המיוחסים לבעלי המניות ב-2017 יעמדו על 1.2 מיליארד שקל, ורווחי ה-EBITDA הסתכמו 3.8 מיליארד שקל. החברה דיווחה עוד כי תפחית את שווי yes בספרים ב-90 מיליון שקל על רקע הערכת שווי של מעריך חיצוני שהזמינה החברה.

אל-על  נסחרה בירידות, זאת לאחר פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2017, מהם עולה תמונה בעייתית לפיה החברה מחקה כמעט את כל הרווח הנקי שהסתכם בכ-6 מיליון דולר בלבד לעומת כ-81 מיליון דולר בשנת 2016. אל-על אמנם "סובלת" מתחרות עזה אך אינה מצליחה להשתנות במקביל למציאות מה שקיבל ביטוי בתוצאות הכספיות.

אלוני חץ  דיווחה על תוצאות 2017. הכנסות החברה בשנה החולפת הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד בכ-3% ל-594 מיליון שקל. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה ליום המאזן הינו 5.4 מיליארד ש"ח (הון עצמי של 31.41 ש"ח למניה) ושיעור המינוף של החברה נכון להיום על בסיס NAV סחיר - 30.3%. החברה תחלק דיווידנד של 38 אג' למניה.

עזריאלי קבוצה  דיווחה היום על הכנסות של 2.6 מיליארד שקל, הכנסות גבוהות מההכנסות ב-2016 אך הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד לעומת הרווחים ב-2016 ל-1.4 מיליארד שקל. נתונים אלה אינם מזהירים לאור העובדה כי החברה שיערכה נדלן כלפי מעלה וההשפעה של שיערוכים אלה על הרווחים הייתה של 500 מיליון שקל. החברה תחלק דיווידנד של 4.28 שקל למניה.