בעלי מניות תובעים את פייסבוק: "סבלנו מהפסדים משמעותיים"

שווי השוק של הרשת החברתית נחתך בכמעט 50 מיליארד דולר בשל דליפת המידע ■ "פייסבוק שחררה הודעות מטעות ושגויות במידה ניכרת לגבי מדיניות החברה"

מארק צוקרברג / רויטרס
מארק צוקרברג / רויטרס

פייסבוק ממשיכה להסתבך בשל דליפת מידע של 50 מיליון משתמשים. פן יואן (Fan Yuan), המחזיק במניות החברה, הגיש אתמול (ג') תביעה נגד הרשת החברתית בבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו. כמות מחזיקי המניות השותפים לתביעה לא נחשפה, אך היא כוללת מחזיקים שקנו את מניות החברה מ-3 בפברואר 2017 עד ה-19 במארס 2018.

בסוף השבוע נחשף כי חברת המידע והייעוץ קיימברידג' אנליטיקה ניצלה פרצות טכניות ותקנוניות בחומות ההגנה הבצורות לכאורה של פייסבוק כדי לסייע לדונלד טראמפ בקמפיין שלו לבחירות 2016. בתגובה, בימים האחרונים פייסבוק  הייתה נתונה לביקורת רבה, בין היתר מצד רגולטורים אמריקאיים, ומחיר המניה שלה ספג ירידות קשות. כך, שווי השוק של הרשת החברתית נחתך בכמעט 50 מיליארד דולר.

בכתב התביעה נכתב כי פייסבוק "שחררה הודעות מטעות ושגויות במידה ניכרת" לגבי מדיניות החברה. בנוסף נטען כי פייסבוק לא חשפה שהיא מאשרת לחברות חיצוניות לגשת למידע של מיליוני משתמשים, ללא ידיעתם. "כתוצאה מהמעשים והמחדלים השגויים של הנתבעת ומהצניחה התלולה בשווי המניות, התובע והמיוצגים הנוספים סבלו מהפסדים משמעותיים", נכתב בתביעה.

פול גרוול, סגן היועץ המשפטי של פייסבוק, ציין כי החברה "מחויבת לאכוף בנחרצות את המדיניות שלה כדי להגן על המידע של האנשים. אנחנו נעשה כל מה שביכולתנו כדי לעשות זאת".