מכה לשלא"ג: לקוח מהותי מארה"ב יפסיק את הרכישות ביולי

מניית חברת הבדים הגיבה להודעה בירידה של 12% ביומיים האחרונים ■ צנחה יותר מ-20% בשנה

מפעל שלא"ג / צילום: דוברות ההסתדרות
מפעל שלא"ג / צילום: דוברות ההסתדרות

חברת הבדים שלאג תעשיות דיווחה אמש כי אחד מלקוחותיה בצפון אמריקה הודיע לה כי בכוונתו להפסיק לרכוש את אחד ממוצריה החל ביולי השנה, עקב שיקולים עסקיים פנימיים שלו. מניית שלא"ג הגיבה להודעה בירידה מצטברת של כ-12% בתוך יומיים, והשלימה נסיגה של יותר מ-20% בשנה האחרונה. שווי החברה הצטמק לכ-555 מיליון שקל.

מכירות המוצר לאותו לקוח הסתכמו אשתקד בכ-13 מיליון דולר (כ-45 מיליון שקל), ובשלא"ג מציינים כי "החברה פועלת להגדלת מחזור המכירות שלה ללקוחותיה הקיימים וללקוחות חדשים". בשנת 2016 הסתכמו מכירות החברה בכ-455 מיליון שקל - כך שמדובר בסכום מהותי, המהווה כ-10% מההכנסות.

שלא"ג, הנמצאת בשליטת קיבוץ שמיר, מחלקת את פעילות ייצור ושיווק הבדים הלא-ארוגים שלה לשני מגזרים: תעשיית ההיגיינה החד-פעמית (חיתולים, תחבושות היגייניות, טמפונים וכדומה), וייצור מוצרים בשוק מוצרי הניקיון (מטליות רב-פעמיות, סחבות וכדומה).

שחיקה בהכנסות ברבעון השלישי

בתשעת החודשים הראשונים של 2017 רשמה שלא"ג ירידה של 2.3% בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2016, לרמה של כ-336 מיליון שקל. הרווח התפעולי שלה התכווץ ב-10% ועמד על כ-44 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה ירידה של 17% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-27 מיליון שקל.

ברבעון השלישי רשמה החברה דווקא קפיצה של 35% ברווח הנקי, שהגיע לכ-16 מיליון שקל, אם כי השיפור ברווח נרשם על רקע שינוי חד בסעיפי המימון של שלא"ג, עם הכנסות מימון של יותר מ-1.5 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של כ-4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2016.

בשורה העליונה נרשמה שחיקה של 14% בהכנסות, שהסתכמו ב-105 מיליון שקל - מגמה שאותה ייחסו בחברה בעיקר להתחזקות השקל, שגרעה חלק מהמכירות.