eToro הישראלית גייסה 100 מיליון ד'. השווי: 800 מיליון

את הסבב הובילה חברת האחזקות הסינית China Minsheng Financial ■החברה הקימה רשת חברתית שמאפשרת לדון בתיק ההשקעות, לראות במה כל אחד משקיע ולאמץ או להעתיק את האסטרטגיה שלו

צוות etoro / צילום: etoro
צוות etoro / צילום: etoro

חברת איטורו (eToro) מגייסת 100 מיליון דולר, לצורך המשך התרחבות לשווקים חדשים, מחקר ופיתוח בתחום הבלוקצ'יין ודיגטציה של נכסיה. בנוסף, החברה מתכוונת להתרחב ולגייס עשרות עובדים בתחומי הפיתוח, השיווק והמכירות. לפי גורמים במשק המקורבים לחברה, הגיוס נעשה לפי שווי של כ-800 מיליון דולר. זהו סבב הגיוס החמישי של החברה, המפעילה מעין רשת חברתית למשקיעים - פלטפורמת השקעות בנכסים פיננסיים שמאפשרת לדון בתיק ההשקעות, לראות במה כל אחד משקיע ולאמץ או להעתיק את האסטרטגיה שלו.

את הסבב הובילה חברת האחזקות הסינית China Minsheng Financial, והשתתפו בו SBI Group, Korea Investment Partners ו- World Wide Invest. בעקבות הגיוס, אמר יוני אסיא, מנכ"ל איטורו: "סבב הגיוס הזה יהיה קריטי עבורנו, ויעזור לנו להמשיך לפתח את הטכנולוגיות שלנו ולתמוך בצמיחה המהירה שחווינו לאחרונה. הוא גם יעזור לנו להמשיך את העבודה שלנו במחקר בלוקצ'יין". את העסקה ניהלו שלום ברקוביץ (סמנכ"ל הכספים), דבי כחל (היועצת המשפטית) ואלעד לביא (מנהל הפיתוח התאגידי). חברת איטורו יוצגה על ידי משרד מיתר, ו- China Minsheng Financial יוצגה על ידי משרד יגאל ארנון ושות'.

החזון הראשוני של eToro היה לפשט את הגישה להשקעות בנכסים פיננסיים עבור המשתמש הסופי. בתחילת הדרך השיקה החברה ממשק פשוט לסחר במטבעות זרים. לפני כשלוש שנים שינתה החברה את המיקוד והקימה רשת חברתית שמאפשרת לדון בתיק ההשקעות, לראות במה כל אחד משקיע ולאמץ או להעתיק את האסטרטגיה שלו. לצד השקעות בניירות ערך ובמט"ח איטורו מאפשרת מסחר במטבעות קריפטו כמו ביטקוין, ביטקוין קאש ואית'יום.

החברה מעסיקה למעלה מחמש מאות עובדים ולפלטפורמה למעלה מ-9 מיליון משתמשים רשומים. מודל ההכנסות של החברה מבוסס על עמלות מההשקעות שמבצעים המשתמשים. ב-2017 בלבד, איטורו הכניסה מיליארד דולר מפקדונות משתמשים. בנוסף, מיליון משתמשים הצטרפו לפלטפורמה ברבעון האחרון של 2017.

התעשייה הפיננסית, שכוללת נכסים בעשרות טריליוני דולרים בעולם, נחשבת לשמרנית ולכן היא לא מאמצת במהירות שינויים במודלים העסקיים והטכנולוגיים. מקובל לחשוב שמשקיעים נוטים להעדיף לשמור על השקעותיהם בסוד, אך משתמשי איטורו בוחרים לשתף במידע הזה מרצונם החופשי.

"תמיד ראינו בשוק ההשקעות שוק מאוד מקומי ומאוד לא מתקדם", אומר יוני אסיא , מנכ" לאיטורו , ל "גלובס", "בסופו של דבר לכולם יש את הרצון להרוויח בשווקים. ללקוחות שלנו, שלא כמו המשקיעים המוסדיים, אין התנגדות לשתף את ההשקעות שלהם. המשתמשים יכולים להשתמש ב'חוכמת המונים' וללמוד מה משקיעים אחרים עושים".

איטורו הוקמה ב-2007 על-ידי האחים יוני ורונן אסיא ודודו רינג. 

תעודת זהות / eToro

שנת הקמה: 2007

מייסדים: יוני אסיא, רונן אסיא, דודו רינג

מספר סבבי גיוס: 5

סכום גיוס כולל עד כה: 162 מיליון דולר

מספר עובדים: 500 מתוכם 300 בארץ

משקיעות בולטות : China Minsheng Financial , CommerzVentures GmbH, Spark Capital, Social Leverage, BRM Capital, Cubit Investments