היועץ הפוליטי משה קלוגהפט: יעצתי בחינם לח״כ זנדברג

זנדברג לא שילמה לקלוגהפט עבור הייעוץ הפוליטי ■ יתכן והיא תצטרך לרשום את שווי העבודה של קלוגהפט כ״תרומה להתמודדות בבחירות מקדימות״, לפי חוק מימון מפלגות

חברת הכנסת תמר זנדברג / צילום: שאטרסטוק
חברת הכנסת תמר זנדברג / צילום: שאטרסטוק

היועץ הפוליטי לשעבר של "הבית היהודי", נפתלי בנט וארגוני ימין מובהקים כמו "אם תרצו" הפתיע הערב בראיון לחדשות 2 (עמית סגל) כאשר סיפר שהוא יעץ בשבועות האחרונים לח״כ תמר זנדברג בהתמודדות על ראשות מרצ. בשיחה עם ׳גלובס׳ אישר קלוגהפט, שהייעוץ שלו נמשך מזה חודשיים, וכי זנדברג הגיעה לפגישות אצלו וכי הוא יצא לפגישות בביתה. קשר הייעוץ בין השניים היה יום-יומי.

יחד עם זאת, מעניין לציין שזנדברג לא שילמה לקלוגהפט עבור הייעוץ הפוליטי, דבר העשוי להיות בעייתי מבחינתה, שכן יתכן והיא תצטרך לרשום את שווי העבודה של קלוגהפט כ״תרומה להתמודדות בבחירות מקדימות״, לפי חוק מימון מפלגות.

יצוין שבערב סיום הקמפיין (יום ה׳ האחרון) הגיעו אנשי צוות המשרד של יוניק, ניסים דואק ורן אהרן, לגני התערוכה. קלוגהפט לא היה נוכח בשטח. דואק ואהרן לא ידעו שהם מייעצים לזנדברג וכי במקביל היא נעזרת גם בעצות יומיומית של קלוגהפט. בחודש יולי השנה, יעץ קלוגהפט גם לח"כ אראל מרגלית (העבודה) בקמפייין שמטרתו היתה להדגיש את השמאלנות של מרגלית. מרגלית סיים רביעי בסיבוב הראשון ולא עלה להתמודדות בסיבוב השני.

דואק, קמפיינר מוכר לרבים בשמאל-מרכז צייץ הערב: ״כשאני ורן אהרן ניצחנו את בוזי נגד שלי, ספי שקד התראיין ולקח קרדיט. כשניצחנו את זנדברג במרצ, התראיין קלוגהאפט וגנב את הקרדיט. לספי סלחתי. אבל קלוגהאפט הוא איש מסוכן. הוא האויב הגדול ביותר של השמאל, ולמעשיו אין כפרה ואין מחילה. לא היה לי ולא יהיה לי קשר כלשהו איתו, כל עוד אני נושם״.

ח"כ זנדברג מסרה בתגובה: ״את הקמפיין המוצלח שלי ניהל ביד רמה נסים דואק וחברת יוניק שהוא עומד בראשה. במהלך הקמפיין היו מספר אנשים מוכשרים שנידבו לי עצות מניסיונם. אחד מהם היה משה קלוגהפט שפנה ביוזמתו לתת לי עצות כחלק מניסיונו במהפך הדורי שהוביל במפלגת הבית היהודי. בניגוד לנאמר בכתבה קלוגהפט מעולם לא הועסק בקמפיין או עבד בו. אני מודה על כל העצות שקיבלתי. בתפקידי כיו"ר מרצ נסים דואק וחברת יוניק ימשיכו ויובילו את האסטרטגיה של מרצ בראשותי.״