הנפקת פוליפיד לא יצאה לפועל בחמישי; תנסה להנפיק שוב

פוליפיד ביקשה לגייס 75 מיליון דולר לפני כ-370 מיליון דולר אחרי הכסף

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

הנפקת חברת התרופות פוליפיד, שהייתה אמורה להתקיים בשישי בלילה (23.3), לא יצאה אל הפועל. החברה דחתה את ההנפקה בין היתר על רקע תנאי השוק. פוליפיד ביקשה לגייס 75 מיליון דולר לפי שווי של כ-370 מיליון דולר. השוק אופיין השבוע בירידות שהמשיכו גם ביום חמישי בו הייתה אמורה החברה להנפיק, ומדד נאסד"ק ביוטק, אחד המנבאים המשמעותיים לפתיחות של שוק ההנפקות בתחום הביומד, איבד 2.5% ביום חמישי והשלים בכך שבוע של ירידות. עם זאת יש לציין כי דרופבוקס, אמנם לא חברת ביומד אלא חברת טכנולוגיה, הצליחה להשלים בחמישי את אחת ההנפקות הגדולות של חברת טכנולוגיה בנאסד"ק בשנים האחרונות.

על פי ההערכות במידה ותחודש הנפקת פוליפיד בתקופה הקרובה, כנראה יהיה זה בשווי מעט נמוך יותר. חתמי ההנפקה הם גולדמן סאקס, קנטור פיצג'רלד ו- Cowen & Co. . פוליפיד כבר ביקשה להנפיק ב-2014, משכה את ההנפקה, ביצעה גיוס פרטי וחזרה לשוק מחוזקת לאחר ארבע שנים, אולם בתקופה זו פעילות החברה שורפת מזומנים רבים יותר, וקצב השריפה צפוי לעלות אם תיכנס לניסויים רחבי-היקף. בשנה שעברה שרפה כ-12 מיליון דולר ובקופתה נכון לדו"חות 2017 ישנם 18 מיליון דולר. הגיוס הפרטי האחרון שלה, ב-2016 היה בהיקף של 22 מיליון דולר, לפי שווי של 82 מיליון דולר.

בעלי המניות העיקריים בחברה הם קרן אאורום של מוריס קאהן (18.3%), קרן שביט קפיטל (9.1%), חברת קסניה הבורסאית (6.1%) וכן איתן קייט, חיים הורביץ (דרך חברת ההשקעות CHealth) וליאון רקנאטי, המחזיקים בחברה בשיעורים קטנים.

מניית קסניה ירדה ביום חמישי, יום לפני ההנפקה המיועדת, ב-5.2%, כנראה על רקע חשש כי השינוי לרעה בשווקים ישפיע גם על ההנפקה, או כצעד של מימוש לאחר שביום רביעי עלתה המניה 8.9% לקראת ההנפקה. נכון ליום ראשון בבוקר, מחיר מניית קסניה עדיין גבוה ב-12%מהמחיר בו נסחרה טרם פרסמה החברה תשקיף גלוי לקראת הנפקתה. החברה, המחזיקה בפורטפוליו של חברות ביומד וטכנולוגיה ושותפה בחממה טכנולוגית בירושליים, נסחרת לפי שווי של 51.2 מיליון שקל.

המוצר של פוליפיד הוא אנטיביוטיקה הארוזה בתוך מטריצה העשויה פולימרים (מולקולות דמויות פלסטיק) וליפידים (מולקולות שומן), ומכאן שם החברה. החומר מתפרק ומשחרר את האנטיביוטיקה במנה קצובה למשך פרק זמן ארוך. כך הוא מאפשר למנוע זיהום באזור פגוע (למשל, אחרי ניתוח או שבר) בלי צורך ליטול במשך כל אותה תקופה אנטיביוטיקה בבליעה או לווריד, ובלי צורך להחליף שתל משחרר אנטיביוטיקה מקומית בניתוחים חוזרים ונשנים. לקראת סוף 2018 ותחילת 2019, החברה מתכננת להיכנס לניסויי שלב III מול ה-FDA, הן במניעת זיהומים לאחר ניתוחי לב והן במניעת זיהומים בניתוחים באזור הבטן.

פוליפיד אינה רושמת הכנסות. ההפסד שלה בשנת 2017 הסתכם ב-54 מיליון דולר, מתוכם 40 מיליון דולר הוצאות פיננסיות, שנבעו ברובם משערוך מחדש של אופציות.