משה ליאון מחמם מנועים: ברקת הודיע כי לא יתמודד על ראשות עיריית ירושלים

ברקת הודיע היום כי יתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת ה-21 ליאון, שהפסיד לברקת ב-2013, הודיע כי יתמודד מחדש על ראשות העיר

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הודיע היום, באמצעות פרסום קטע וידאו בעמוד הפייסבוק שלו, שלא יתמודד על ראשות העיר בבחירות הקרובות. ברקת ישלים באוקטובר כהונה בת 10 שנים כראש העיר ירושלים וקודם לכן היה חבר במועצת העיר. ברקת ציין שבכוונתו להתמודד במסגרת רשימת הליכוד לכנסת ה-21.

משה ליאון שהתמודד נגד ברקת בבחירות האחרונות ב-2013 הודיע מיד לאחר הודעתו של ברקת כי הוא מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות על ראשות העיר. ליאון היה בעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה ונתמך בהתמודדות ב-2013 על ידי מפלגת ישראל ביתנו. מאז שהפסיד לברקת בקרב על ראשות העיר ורשימתו קיבלה רק מקום אחד במועצת העיר, מכהן ליאון כחבר במועצת העיר. בהתמודדות לפני חמש שנים, נמתחה על ליאון ביקורת קשה על כך שלא היה תושב העיר ולא הכיר את שכונותיה ומורכבויותיה. מאז עבר ליאון לירושלים והוא מתגורר ברחביה בחמש השנים האחרונות.

ליאון אמר היום "לפני חמש שנים החלטתי לשים את חיי הקודמים בצד, הפנתי את כל מאמציי, יכולותיי וכישוריי לטובתה של העיר ירושלים. השקעתי את כל כולי למען הבירה כחבר מועצת העיר והעמקתי את מעורבותי בניהול העיר. בשנים האחרונות עבדתי לצידו של ניר ברקת ואני מודה לו על תקופת העשייה המשותפת. פעלנו יחדיו והצעדנו את העיר קדימה, תרמתי רבות לפיתוחה של העיר והיום אני מוכן יותר מאי פעם לקדם את בירת ישראל קדימה עוד יותר". ביום שלישי צפוי ליאון להשיק את מערכת הבחירות שלו באירוע במלון קראון פלזה בעיר.

מתמודדים בולטים נוספים על ראשות העיר ירושלים הם עופר ברקוביץ, יו*ר תנועת התעוררות, ויוסי חביליו לשעבר היועץ המשפטי של עיריית ירושלים ומי שזכה בפרס אביר איכות השלטון על פועלו לניקוי השחיתות מהעירייה.

ברקוביץ מיהר לברך על החלטת ברקת. *הגיע הזמן להתאחד סביב *התעוררות* התנועה הציונית היחידה בירושלים שמייצגת את כלל המגזרים בעיר ועופר ברקוביץ מועמדה המוביל לראשות עיריית ירושלים* כתב ברקוביץ. ברקוביץ, חבר מועצת העיר מאז 2008 (חלק מן הזמן ברוטציה) ושימש כסגן ראש העיר בין השנים 2013-2017. לפני חצי שנה התפטר מן התפקיד, לקראת ההתמודדות הבאה.

יוסי חביליו העומד בראש תנועת *מצילים את ירושלים* אמר היום כי "ניר ברקת כבר מזמן לא מתעניין בירושלים והיום רק קיבלנו אישור. ברקת דרדר את ירושלים, אבל הוא לא עשה זאת לבד, אלא יחד עם לאון, ברקוביץ ואחרים שהיו שם כל הזמן לצידו. כעת הגיע הזמן למנהיגות אחרת, של מישהו שהצליח לעצור חלק מנזקי ברקת וכראש עיר יעבוד למען התושבים ולא למען אינטרסים פוליטיים כאלו או אחרים".