בניגוד למגמה: מניית קווליטאו נסקה ב-37% הודות לזינוק ברווח

החברה זינקה גם בהכנסות ב-2017, בשיעור של 42%, לכ-23 מיליון דולר ■ יחד עם הקפיצה היום, המניה השלימה עלייה של 160% בשנה

מניות / צילום: Shutterstock
מניות / צילום: Shutterstock

בצל הדיווחים שהתפרסמו בחודשים האחרונים על האפשרות למאבק שליטה, מדווחת חברת קווליטאו כי סיכמה את 2017 עם שיפור בתוצאות, תוך שהציגה דוחות מצוינים. בעקבות פרסום התוצאות לשנה החולפת, בלטה היום (א') מניית קווליטאו  עם זינוק של 37% במחזור גבוה, וזאת בניגוד למגמה ברורה של ירידות חדות בבורסה המקומית.

קווליטאו (QualiTau), שעוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק ציוד בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה ומספקת פתרונות כוללים (Turn-Key Solutions) "לבדיקה ואפיון של תופעות פיסיקליות מסוימות הגורמות לירידה באמינות פעילותם של מעגלים משולבים", הציגה בשורה העליונה גידול בהכנסות.

החברה, שנהנית מהגאות בתחום לצד חברות ישראליות נוספות, ביניהן אורבוטק ונובה מכשירי מדידה, הציגה בשנה החולפת עלייה של 42% בהכנסות, לעומת 2016, לרמה של כ-22.7 מיליון דולר.

השורה התפעולית הצביעה על רווח של כ-4 מיליון דולר, פי 4 מהרווח ב-2016, ובשורה התחתונה רשמה קווליטאו רווח נקי דומה של כ-4 מיליון דולר, פי 5 לעומת הרווח ב-2016. מרבית הרווח (3.5 מיליון דולר) הושג במחצית השנייה של 2017, במהלכה רשמה החברה הכנסות של כ-14.5 מיליון דולר, עלייה של 79% לעומת החצי הראשון של השנה.

מרבית ההחזקות בהון של החברה (כ-54%) נמצאות בידי הציבור, כשבית ההשקעות ילין לפידות מחזיק בעוד 17.2% ומייסד קווליטאו, ד"ר גדי קריגר, המשמש כמנכ"ל ויו"ר החברה, מחזיק בכ-12%.

לחברה יש 26 פטנטים רשומים בארה"ב, כשהיא מפתחת את החומרה, את תוכנות ההפעלה והניתוח, עזרים שונים וכן עורכת את השילוב הכולל (אינטגרציה) של הרכיבים השונים במערכות שלה, באמצעות החברות-הבנות שלה בארה"ב, יפן וגרמניה. לקוחות החברה הם חברות פרטיות או ציבוריות העוסקות בייצור או בתכנון של מוליכים למחצה, והיא מעסיקה 55 עובדים, מתוכם 51 עובדים בארה"ב.

"עדיפות בידע"

הנהלת החברה מציינת בדוחות כי לראייתה יש לה "עדיפות על-פני מתחרותיה מבחינת הידע הטכנולוגי שברשותה, מגוון מוצריה והשירותים שביכולתה להציע בתחום פעילותה, וכן במערך וביכולת ההפצה, השיווק ומפרט היישומים הכלולים במוצריה". עם זאת, "לכל אחד מן המתחרים העיקריים של החברה משאבים כספיים ניכרים ותמיכה פיננסית, כך שלמרות יתרונותיה של קווליטאו, הנהלת החברה מתייחסת ברצינות רבה למתחרותיה".

המניה השלימה היום עלייה של 160% בשנה האחרונה ושל כמעט 400% בשלוש שנים. שווי שוק החברה הגיע היום לכ-76 מיליון שקל, כך שעל בסיס דוחות השנה שעברה החברה נסחרת במכפיל רווח של כ-5 בלבד.