תיקון אגרסיבי בוול סטריט; עליות חדות בסיום; אפל זינקה ב-5%

הנשיא טראמפ אישר את תקציב המדינה בסוף השבוע ■ בגזרת המאקרו לא פורסמו דוחות משמעותיים ■ דרופבוקס ריכזה עניין ביום המסחר השני שלה

מארק צוקרברג / רויטרס
מארק צוקרברג / רויטרס

תיקון אגרסיבי נרשם היום (ב') בוול סטריט, זאת על רקע הירידות החדות שנרשמו בסוף השבוע. שבוע המסחר שנפתח היום יהיה קצר מבדרך-כלל, מכיוון שביום שישי לא יתקיים מסחר בעקבות "גוד פריידיי".

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממשיך להיות הדמות הדומיננטית במסחר, עם איומי מלחמת הסחר על סין שטלטלה את שווקי העולם בשבוע האחרון. בסוף השבוע אישר טראמפ את תקציב המדינה על אף שלא היה מרוצה ממנו, והחל לגבות מכסי מגן על יבוא פלדה ואלומיניום לארה"ב ממדינות ברחבי העולם - להוציא את ארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל, קנדה, האיחוד האירופי, מקסיקו ודרום קוריאה. (להרחבה)

האיחוד האירופאי הודיע היום כי הוא שואף לצמצם את כוחה של גוגל  על-ידי ניסיון לפרקה לחברות קטנות יותר. הממונה על התחרות באיחוד האירופי, מרגרט וסטגר, אמרה בראיון ל"טלגרף" כי ייתכן שזו תהיה הדרך היחידה למנוע מגוגל להפוך לחברה גדולה וחזקה כל-כך, עד שלא יהיה ניתן לאתגר אותה תחרותית. לאחרונה אמרה וסטגר כי בכירי האיחוד האירופי ימשיכו לעקוב אחרי החברה, וכי חקירות לגבי חנות האפליקציות של גוגל ועסק ה-AdSense עדיין מתנהלות. גם מתחרות של גוגל האשימו אותה בכך שלא עשתה שינויים שנדרשו על-פי חוק גם לאחר קבלת הקנס ב-2017. (לסיפור המלא)

היום פורסם כי ג'נרל אלקטריק , שנחשבה בעבר לאחת החברות בעלות שווי השוק הגדול בעולם, הלכה והצטמקה עד לרמה שהיא חלשה יותר אפילו נטפליקס , שעד כה נחשבה לקטנה ביותר מבין מניות FANG הכוללות גם את פייסבוק , גוגל ואמזון.קום .

דרופבוקס תרכז עניין ביום המסחר השני שלה. כזכור, דרופבוקס נכנסה לבורסה בקול תרועה רמה - עם פתיחת המסחר שווי המניה עלה בכ-45% לכ-30.5 דולר. לחברה היו הכנסות של 1 מיליארד דולר בשנת 2017 וכ-500 מיליון לקוחות רשומים. עם זאת, ההפסד השנתי ל-2017 עמד על 111.7 מיליון דולר. 90% מהכנסות החברה מגיעות מלקוחות אינדיבידואליים. 

פייסבוק  המשיכה לחטוף אש אך סיימה בעליות מזעריות. לאחר דבריו של מנכ"ל אפל טים קוק, הגיע תורה של מנכ"לית IBM וירג'יניה רומטי. "אם מישהו משתמש בטכנולוגיות האלה, הוא חייב לומר לאנשים מה הוא עושה, כדי שהם לא יהיו מופתעים מכך", אמרה. רומטי הוסיפה כי "אנחנו חייבים לתת לאנשים את האפשרות לבחור לקחת בזה חלק או לצאת מזה, ולהיות ברורים לגבי זה שהבעלות על המידע היא של היוצר". בינתיים פורסם בארה"ב כי נציבות הסחר פתחה בחקירה נגד הרשת החברתית הפופולרית.