תעש סגרה את 2017 ברווח, עם הכנסות של כ-2.3 מיליארד שקל

לקראת מיזוגה לתוך אלביט מערכות פרסמה היום תע"ש את דוחותיה והציגה הכנסות של כ-2.3 מיליארד שקל, צמיחה של 4.5% לעומת 2016 ■ הרווח התפעולי לאחר הוצאות מימון הסתכם בכ-22 מיליון שקל, לעומת איזון ברווח תפעולי אשתקד

אבי פלדר / צילום: תמר מצפי
אבי פלדר / צילום: תמר מצפי

לקראת מיזוגה לתוך אלביט מערכות, פרסמה היום (ב') תע"ש את דוחותיה, מהם עולה כי החברה עברה לרווח נקי של 12 מיליון שקל ב-2017, לעומת הפסד נקי של כ-182 מיליון שקל ב-2016 שנבע בעיקר מהפרשה חד-פעמית של 177 מיליון שקל לצורך מעבר עובדים לנגב.

בשורה העליונה הציגה תע"ש הכנסות של כ-2.3 מיליארד שקל, צמיחה של 4.5% לעומת 2016, ואילו הרווח התפעולי לאחר הוצאות מימון הסתכם בכ-22 מיליון שקל לעומת איזון ברווח תפעולי של בשנת 2016. זאת, בנטרול הוצאות אקטואריה בגין המעבר של החברה לנגב.

לפני כשבועיים אישר משרד האוצר את העסקה שבה תמכור המדינה לאלביט מערכות את חברת תע"ש תמורת כ-1.8 מיליארד שקל ועוד כ-100 מיליון שקל בכפוף לתוצאות עתידיות. התשלום צפוי להתבצע בתחילת יולי.

ההחלטה על הפרטת תע"ש ומכירתה התקבלה בממשלה ב-2013, ובמכרז שפרסמה המדינה באמצע 2015 השתתפו מעל 10 חברות וקבוצות של חברות מישראל ומחו"ל. חרף העניין הרב שגילו חברות אלה בתע"ש, הן נטשו את התהליך בזו אחר זו והותירו את הבמה לאלביט שנותרה מועמדת יחידה לרכישת החברה.

במסגרת המיזוג הושגו הסכמות לפיהן אלביט תפנה את מתחם רמת השרון של תע"ש ומתחמים נוספים ברחבי הארץ, באופן שיאפשר פיתוח של אלפי יחידות דיור באזורי ביקוש, ולהקים מפעלים ברמת בקע שבנגב.

מנכ"ל תע"ש, אבי פלדר, ציין היום כי "הדוחות הכספיים מבטאים את מימוש האסטרטגיה העסקית של החברה ותכנית העבודה שהתמקדה במנועי צמיחה ותחומי ליבה, בהם יש לחברה יתרון יחסי. תע"ש מציגה, זו השנה רביעית ברציפות גידול יציב במכירות. מכירות החברה גדלו בממוצע שנתי של 10% בשנים האחרונות. השיפור המתמיד ברווחיות נובע מצעדים מקיפים של התייעלות תפעולית והבשלת מערכות נשק חדשות, בדגש על חימוש חכם, מדויק ופתרונות אינטגרטיביים המותאמים לצרכי צה"ל וצבאות מתקדמים בעולם".