טוויטר אוסרת פרסום מטבעות קריפטו; הביטקוין ירד ל-8,000 ד'

הרשת החברתית הצטרפה היום לפייסבוק וגוגל במאבק נגד פרסום של מטבעות קריפטוגרפיים, בניסיון למנוע הונאה פוטנציאלית או הפסדים כבדים למשקיעים

מנכ"ל ומייסד טוויטר ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס
מנכ"ל ומייסד טוויטר ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

הרשת החברתית טוויטר הצטרפה היום (ג') לפייסבוק וגוגל במאבק נגד פרסום של מטבעות קריפטוגרפיים, בניסיון למנוע הונאה פוטנציאלית או הפסדים כבדים למשקיעים.

טוויטר, שהמטה שלה נמצא בסן פרנסיסקו, הודיעה כי החל מהיום (ג') ייאסר ברשת שלה פרסום של הנפקות ראשונות של מטבעות דיגיטליים (ICOs) וכן של מכירות מטבעות דיגיטליים.

המדיניות החדשה של טוויטר, שתתחיל להיות מיושמת בחודש הקרוב, כוללת איסור פרסום של מודעות לבורסות של מטבעות קריפטו או ארנקים דיגיטליים של מטבעות קריפטו, אלא אם המפרסמים יהיו חברות ציבוריות הנסחרות בשוקי המניות הגדולים בארה"ב. ביפן, טוויטר תאשר פרסום מודעות כאלה רק על ידי בורסות קריפטו המפוקחות על ידי הרגולטור הפיננסי הלאומי של יפן.

טוויטר, בראשותו של המנכ"ל והמייסד ג'ק דורסי, ציינה החודש כי היא נוקטת אמצעים כדי למנוע מחשבונות טוויטר הקשורים לשוק הקריפטו "להתקשר עם חשבונות אחרים באופן מטעה", אבל לדברי החברה, היא קיבלה פניות להחריף את צעדיה בעקבות החלטתן של פייסבוק וגוגל לאסור אצלן פרסום של מודעות קריפטו. פייסבוק כבר התחילה להגביל פרסומות הקשורות לקריפטו, ואילו גוגל הכריזה כי איסור הפרסום אצלה ייכנס לתוקף ביוני הקרוב.

ביטקוין, המטבע המוביל בשוק הקריפטו התופס כיום נתח של כ-44% מכלל השוק, המשיך לאבד משוויו גם לאחר הודעתה של טוויטר. בשבוע האחרון צנח מחיר הביטקוין בכ-7%, לפי נתוני CoinMarketCap , והיום אחר הצהריים הוא ירד לכ-8,000 דולר. מחירו הנוכחי של הביטקוין משקף לו שווי שוק של כ-136 מיליארד דולר. בשלושת החודשים האחרונים איבד הביטקוין כ-50% משווי השוק שלו.

בעוד המבקרים טוענים כי המטבעות הקריפטוגרפיים הם הונאת פונזי, שתסתיים בדמעות של המשקיעים, תומכי הקריפטו סבורים כי ערכם של המטבעות הדיגיטליים מגובה בטכנולוגיה חדשה ורבת עוצמה, שתאפשר להם בעתיד להחליף את מטבעות הפיאט המסורתיים ולחולל מהפכה במערכת הפיננסית העולמית.