מעכשיו לבד: כצמן נפרד מדורי ורכש שליטה מלאה בגזית גלוב

נורסטאר, החברה-האם של קבוצת גזית גלוב, דיווחה היום על סיום הסכם השליטה המשותפת של חיים כצמן, דורי סגל ואריקה אוטוסון • טרם החתימה על ביטול ההסכם רכש כצמן את אחזקותיה של אוטסון והפך רשמית לבעל השליטה היחיד בנורסטאר ובקבוצת גזית גלוב

חיים כצמן - גזית גלוב / איל יצהר
חיים כצמן - גזית גלוב / איל יצהר

נורסטאר , החברה-האם של קבוצת גזית גלוב , דיווחה היום (ד') על סיום הסכם השליטה המשותפת של חיים כצמן, דורי סגל ואריקה אוטוסון בחברה. על-פי ההודעה, השלושה חתמו על ביטול ההסכם בעלי המניו שמכוחו שלטו בנורסטאר יחדיו.

טרם החתימה על ביטול ההסכם, רכש כצמן את אחזקותיה של אריקה אוטסון בחברת פירסט יו.אס (FUF) שמחזיקה ב-18.25% ממניות נורסטאר בשווי של כ-300 מיליון שקל. עם זאת, מאחר שמדובר ברכישת מניות של חברת החזקות פרטית משותפת, שיש בה גם חוב ומסים נדחים, לא נמסר הסכום ששילם כצמן לאוטוסון.

בעקבות ההסכם הפך כצמן באופן רשמי לבעל השליטה היחיד בנורסטאר ובקבוצת גזית גלוב.

כצמן ומשפחתו החזיקו טרם העסקה ב-29.18% מנורסטאר, ובמקביל שלט ב-FUF שמחזיקה כאמור בעוד 18.25%. לאחר העסקה נותרו בידי אריקה אוטוסון רק החזקה ישירה של 5.76% ממניות נורסטאר, ואילו דורי סגל נתח ממשיך לפי שעה להחזיק בנתח של 8.42% מהחברה.

נורסטאר היא חברת החזקות שנסחרת בבורסה לפי שווי של 1.63 מיליארד שקל. הנכס העיקרי שלה הוא אחזקה ב-51.7% ממניות גזית גלוב בשווי של 3.4 מיליארד שקל.

בסוף ינואר מונה כצמן לתפקיד מנכ"ל גזית גלוב במקומו של סגל, שמילא תפקיד זה במשך שנה אחת בלבד. בכנס שערכה היום גזית גלוב הסביר כצמן כי סגל מכהן כיו"ר החברה-הבת הקנדית פירסט קפיטל רילטי, ונדרש במלואו לתפקיד זה. מדבריו של כצמן עלה כי גזית גלוב מחפשת להוביל מהלך למכירת פירסט קפיטל רילטי, וכי תפקידו של סגל הוא להוציא אל הפועל מהלף זה.

בתגובה להודעה היום, מסר כצמן כי "דורי ואריקה היו חלק מקבוצת השליטה מכוח העובדה שהם פעלו איתי. היות ואריקה יצאה החוצה מהחברה, אין טעם יותר להסכם הזה. מאז ומתמיד אני הייתי בעל השליטה בחברה. ההסכם נחתם על-פי דרישת רשות ניירות ערך בשנת 2013. מאז ומתמיד לי היה את כל זכויות ההצבעה בחברה. אלה ההסכמים שלנו משנת 1993".