הסטארט-אפ ורביט השלים סבב גיוס ראשון של 11 מיליון דולר

ורביט מספקת שירותי תמלול המשלבים אלגוריתמים לתמלול אוטומטי בשילוב עם מתמללים אנושיים • את סבב הגיוס (Seed) הובילו Vertex Ventures ,Oryzn Capital ו-HV Ventures

חברת ורביט (Verbit), המספקת שירותי תמלול המשלבים אלגוריתמים לתמלול אוטומטי בשילוב עם מתמללים אנושיים, השלימה סבב גיוס ראשון (Seed) של 11 מיליון דולר בהובלת Vertex Ventures, Oryzn Capital ו-HV Ventures.

בורביט מעריכים את שוק התמלול המקצועי בעשרות מיליארדי דולרים בשנה. כיום, חברות תמלול מסורתיות מספקות את השירות באופן ידני לחלוטין, דבר אשר הופך שירותי תמלול מקצועיים ליקרים ולבלתי יעילים. מצד שני, תמלול אוטומטי לגמרי מגיע לרמות דיוק של 70% בממוצע בלבד, מה שהופך אותו ללא איכותי ולא מקצועי. על כן, ורביט פיתחה פלטפורמה המשלבת בין מנוע לזיהוי דיבור (Speech recognition), בשילוב אלפי מתמללים אשר עובדים כפרילנסרים עם החברה.

החברה פועלת בשלושה רבדים: הראשון, אלגוריתמים לתמלול אוטומטי שפותחו על ידי החברה באופן עצמאי; השני, מרקטפלייס למתמללים מכל העולם ופלטפורמה לתמלול בה הם מתקנים את התוצר האוטומטי. כל תיקון שנעשה על ידי המתמללים, מביא לשיפור האלגוריתם בעזרת שימוש בלמידת מכונה; והשלישי, אפליקציה של החברה, דרכה הלקוח מזמין תמלול, ואליה הוא מקבל את התוצר הסופי.

בנוסף, החברה אוספת דאטה על דוברים ספציפיים, כדי לשפר את היכולת שלה לתמלל אותם בעתיד, סיפר תום ליבנה, מנכ"ל ורביט. "נניח שאנחנו יודעים שהדובר הוא מרצה לפיזיקה, אז יש לנו את השיעורים הקודמים שלו, את המבטא שלו, את קצב הדיבור שלו, את אוצר המילים. זה משמש אותנו בתמלולים שלו, ובנוסף, ככל שאנחנו סוגרים יותר ויותר לקוחות אז יש לנו יותר על מה לאמן את האלגוריתם".

זוהי החברה השנייה שהקים ליבנה, אשר הגיע מתחום היזמות. את ורביט הקים בנובמבר 2016, יחד עם דר' אריק שלף (הטכנולוג הראשי), ובין מקימי פלטפורמת הטיולים RoutePerfect, וקובי בן צבי (סמנכ"ל הנדסה) וקודם לכן מנכ"ל יצרנית המעבדים וינטגרה ואחד ממייסדיה. כיום החברה עובדת עם אלפי פרילנסרים ביותר מ-20 מדינות בעולם, ומספקת שירותי תמלול ללקוחות בעיקר מתחום החינוך. לדברי ליבנה, החברה הגיעה כבר בשנתה הראשונה להכנסות של מיליוני דולרים. "לקוחות שלנו הם למשל לונדון ביזנס סקול, סטנפורד וקורסרה. אנחנו עובדים עם לקוחות גדולים, להיות לקוח שלנו זה מינימום 10 אלף דולר", הוא אמר.

"אנחנו מאוד ממוקדים בלקוח והתחלנו לעבוד עם לקוחות כבר מהיום הראשון" אמר ליבנה. הוא סיפר שהחברה לא תכננה לגייס השקעות, אך כאשר המשקיעים פנו אליהם עם הצעה של 11 מיליון דולר הם החליטו לקבל אותה: "קיבלנו הצעה מאוד טובה שלא היינו יכולים לסרב לה". בורביט מתכוונים להשתמש בסכום כדי להתרחב ולהתמקצע בתחומי תמלול נוספים כמו מדיה, משפט, ופיננסים, וכדי להרחיב את פעילות החברה בעיקר בשווקים דוברי אנגלית. לשם כך הם מתכוונים להכפיל את מצבת העובדים של החברה, אשר מונה בימים אלה 30 עובדים בתל אביב.

"אני לא מתייחס לגיוס בתור מטרה - הוא אמצעי. המטרה היא לבנות חברה גדולה שתלך בסופו של דבר להנפקה. ברגע שנראה שיש לנו מכונה משומנת, ונראה שהסבב הבא יוכל להרים אותנו מצמיחה לינארית לצמיחה אקספוננציאלית, אז נדע שאנחנו באמת צריכים עוד סבב".

תעודת זהות:

שנת הקמה: 2016

מיסדים: תום ליבנה (מנכ״ל החברה), אריק שלף (הטכנולוג הראשי) וקובי בן צבי (סמנכ"ל הנדסה),

לחברה מעל שלושים עובדים, בתל אביב.

סה"כ גיוסים עד כה: 11 מיליון דולר בסבב סיד.

משקיעות מרכזיות: Vertex Ventures, Oryzn Capital ו-HV Ventures