כיל: רווח הון של 840 מ' ד' בעקבות העסקה עם קרן SK Capital

חברת הדשנים כיל השלימה את מכירת עסקי בטיחות האש ותוספי השמנים לקרן SK Capital בכמיליארד דולר

חברת הדשנים כיל  השלימה את מכירת עסקי בטיחות האש ותוספי השמנים לקרן SK Capital בכמיליארד דולר. על העסקה דיווחה כיל בתחילת חודש דצמבר.

כתוצאה מהשלמת העסקה תרשום כיל רווח הון ענק של כ-840 מיליון דולר בדוחות הרבעון הראשון של 2018.

שני קווי המוצרים שנמכרו היו חלק מקו מוצרי ה"תוספים מתקדמים" של מגזר הפתרונות המיוחדים של כיל, והם נרכשו על ידי החברה לפני כ-12 שנים במסגרת עסקה שכללה פעילויות נוספות, בכ-250 מיליון דולר. בשנים האחרונות הן הפכו למובילות בעולם, עקב צמיחה אורגנית ולרכישות משלימות שביצעה החברה.

עם זאת, בהנהלת החברה החליטו למכור את שני קווי המוצרים מכיוון שלפעילויות אלה סינרגיה נמוכה עם עסקי הליבה של החברה, זאת במסגרת אסטרטגיה עליה הכריזה כיל בעבר, שמטרתה למקד את פעילות החברה בשרשראות המינרלים, לצמצם את החוב ולייצר מקורות מימון עבור יצירת מנועי צמיחה חדשים.

בשנת 2016 תרמו הפעילויות הנמכרות כ-245 מיליון דולר למכירות כיל וכ-79 מיליון דולר לרווח התפעולי של החברה ובשנה שעברה כ-309 מיליון דולר להכנסות וכ-116 מיליון דולר לרווח התפעולי, על רקע "עונת שריפות" יער חזקה  בצפון אמריקה.

כיל הציגה בסיכום שנת 2017 עלייה של 1% בהכנסות לעומת 2016, לרמה של כ-5.4 מיליארד דולר, בעוד הרווח התפעולי שלה הסתכם ב-629 מיליון דולר. המכירה, לכן, צפויה לגרוע נתח של כ-6% מההכנסות ו-15%-18% מהרווח התפעולי השנתי של החברה.

המשקיעים לא התלהבו מהעסקה ומהרווח הגדול שנוצר בעקבות השלמתה, ומניית כיל נסחרת היום בירידה קלה. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-18.6 מיליארד שקל.

את העסקה הוביל יו"ר כיל יוחנן לוקר, שציין כי "העסקה עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של כיל לממש עסקים בעלי רמת סינרגיה נמוכה, להתמקד בשרשראות המינרלים שהם ליבת פעילותה של החברה ולהגדיל את עסקי הפתרונות המתקדמים בעולם החקלאות. כיל מתכוונת להשתמש בתמורת המכירה להפחתה מידית של החוב ויצירת מקורות מימון עבור מימוש הזדמנויות צמיחה לאור האסטרטגיה".

כיל נמצאת בימים אלה במהלך להחלפת מנכ"ל החברה, לאחר שלפני חודש אישר דירקטוריון החברה את מינויו של רביב צולר למנכ"ל במקום המנכ"ל הזמני, אשר גרינבאום, המכהן בתפקיד מחודש ספטמבר 2016. צולר צפוי להיכנס לתפקידו בחודשים הקרובים (עדיין לא נקבע מועד מדויק).