מנכ"ל ספוטיפיי מזהיר לקראת ההנפקה: "יהיו עליות ומורדות"

חוסר היציבות בוול סטריט והמכה שחוטפות מניות הטכנולוגיה בתקופה האחרונה מבשרים על צפי להתחלה קשה עבור אפליקציית שירותי המוזיקה ביום המסחר הראשון שלה • מחיר מניית ספוטיפיי במסחר המוקדם עמד סביב 132 דולר

מנכ"ל ספוטיפיי, דניאל אק / צילום: Shannon Stapleton, רויטרס
מנכ"ל ספוטיפיי, דניאל אק / צילום: Shannon Stapleton, רויטרס

אפליקציית שירותי המוזיקה הפופולרית ספוטיפיי תצא היום (ג') להנפקה בבורסת ניו-יורק. את יום המסחר הראשון של החברה מלוות חששות בעקבות הירידות החדות בוול סטריט והפגיעות שמאפיינת את מניות הטכנולוגיה. בלילה שלפני ההנפקה, הזהיר מנכ"ל החברה דניאל אק פוסט מחבלי הלידה הצפויים. "לפעמים אנחנו מצליחים, לפעמים אנחנו כושלים", כתב אק בבלוג החברה. "אין לי ספק שיהיו עליות ומורדות. שום דבר לא קורה בקו ישיר - עשר השנים האחרונות לימדו אותי את זה".

אך יש מקום לאופטימיות. במסחר המוקדם אתמול (ב') מחיר מניית ספוטיפיי עדיין היה גבוה ועמד סביב 132 דולר, המשקף שווי שוק של יותר מ-23 מיליארד דולר. מדובר בעלייה לעומת השווי המוערך בפברואר האחרון, שעמד בסביבות 20 מיליארד דולר על בסיס עסקאות בין משקיעים קיימים.

במקום בהנפקה מסורתית שמתבצעת באמצעות חתמים ובנקאי השקעות, ספוטיפיי מתכוונת לגייס 40-50 מיליון דולר באמצעות מכירה ישירה של מניות. בבחירה בהנפקה ישירה יש סיכון מאחר שעלול להיווצר מצב שבו הציבור לא ייחשף באופן מספק להנפקה, וכך הביקושים יהיו נמוכים מכפי שהם היו צפויים להיות לו הייתה מבצעת את ההנפקה באופן מסורתי.