סטארט-אפ שיתוף האופניים מובייק נרכש ב-2.7 מיליארד דולר

מייטואן-דיאנפינג רכשה את הסטארט-אפ הסיני, שבאמצעותו מתבצעות 30 מיליון נסיעות מדי יום • מייטוואן תיקח על עצמה גם חוב של מובייק, בהיקף 700 מיליון דולר

אופניים של מובייק / צילום: רויטרס
אופניים של מובייק / צילום: רויטרס

מייטואן-דיאנפינג רכשה את סטארט-אפ שיתוף האופניים המוביל בסין מובייק (Mobike). את שתי החברות מגבה ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט. ברויטרס דווח כי סכום העסקה הוא 2.7 מיליארד דולר, ובבלומברג דיווחו כי בנוסף מייטוואן תיקח על עצמה את הטיפול בחוב של 700 מיליון דולר של הסטארט-אפ.

שוויה של מייטואן הוערך ב-30 מיליארד דולר במסגרת סבב הגיוסים שקיימה בשנה שעברה. היא עוסקת במשלוחי מזון, נסיעות שיתופיות ושירותים נוספים. היא מציעה סובסידיות ללקוחות חדשים, מדיניות שגם מובייק נוהגת בה והשאירה את החברה עם הפסדים כבדים בקרב מול חברת אופו, שעליבאבא מגבה. מובייק ואופו מתחרות ביניהן על השוק הסיני ושווקים בינלאומיים.

שוויה של מובייק הוערך ב-3 מיליארד דולר ובין המשקיעים בה נמנים גם סקויה ו-TPG Capital. באמצעותו מתבצעות 30 מיליון נסיעות מדי יום, ומייטואן הצהירה כי גם אחרי הרכישה היא תשמור על שם המותג שלה ועל צוות הניהול הנוכחי.

המייסדת-שותפה של מובייק, הו ווייוויי הכריזה על העסקה באפליקציית וויצ'ט של טנסנט, וכתבה "אין כאן 'אקזיט'. כפי שאני רואה את זה, זו התחלה חדשה. רבים רואים את מובייק ככלי למציאת תחבורה, אבל בפועל אני תמיד ראיתי אותה כ'דרך מאושרת לחיות'". מנכ"ל מייטואן, וונג שיופנג אמר כי החברה "תבנה עתיד חדש עם מובייק".

מוקדם יותר השבוע עליבאבא אמרה כי תשתלט באופן מלא על פלטפורמת משלוחי האוכל הסינית Ele.me, יריבתה של מייטואן.