האם סנאפצ'ט תחריב ליזם הישראלי בן רובין את המסיבה?

סנאפצ'אט השיקה פיצ'ר וידאו צ'אט המוני שמחקה את אפליקציית "האוס פארטי" הפופולרית בקרב בני עשרה בארה"ב • היזם מאחורי "האוס פארטי" הוא בן רובין, שבעבר כבר סגר אפליקציה לאחר שטוויטר ניתקה אותה מבסיס המשתמשים שלה ורכשה אחת ממתחרותיה

הלוגו של Snapchat / צילום: רויטרס
הלוגו של Snapchat / צילום: רויטרס

היזם הישראלי בן רובין הוא אולי היזם הכי מצליח בעמק הסיליקון שלא שמעתם עליו. עד כמה מצליח? בפעם השנייה בתוך שנתיים המוצר שמפתחת חברה שבראשה הוא עומד מועתקת על ידי אחת מענקיות המדיה החברתית. הפעם החיקוי מגיע מצד הרשת החברתית סנפאצ'אט שבעצמה "נפלה קרבן" לחיקוי מצד פייסבוק, אשר העתיקה ממנה את פיצ'ר ה"סטוריז" ושילבה אותו הן בפייסבוק והן באינסטגרם.

אתמול (ג') הושק ברשת החברתית סנאפצ'אט פיצ'ר וידאו חדש המאפשר השתתפות של 16 חברים בו-זמנית - בדומה לאפליקציה housparty אותה השיק רובין לפני כשנה וחצי, בספטמבר 2016. הקונפסט של האוס פארטי הוא צ'אט וידאו קבוצתי של עד 8 חברים שעוברים בין חדרי צ'אט ופוגשים חברים.

הזינוק של האוס פארטי היה מהיר ותוך זמן קצר מהשקתה הגיעה למקום שביעי ברשימת האפליקציות החינמיות בחנות האפליקציות של אפל, מיקום אחד מעל פייסבוק. בסבב הגיוס האחרון, בהובלת קרן סקויה, הושקעו בחברה 52 מיליון דולר. האוס פארטי נחשבת פופולרית במיוחד בקרב בני עשרה בארה"ב וזמן השהייה הממוצע בה הגיע לאחרונה ל-51 דקות ביום.

הפעם הקודמת שאפליקציה שפיתחה חברה בראשה עמד רובין הועתקה הסתיימה בסגירתה של האפליקציה. Meerkat הציעה למשתמשים שידור וידאו חי ישירות לעוקבים בטוויטר ובפייסבוק. האפליקציה קיבלה סיקור אוהב באתר פרודקט האנט ונעשה בה שימוש נרחב בפסטיבל הנחשב SXSW.

פחות משנה לאחר מכן נסגרה האפליקציה לאחר שטוויטר נקטה בשני צעדים קטלניים למירקט. הראשון הוא רכישת אחת ממתחרותיה של מירקט - חברת פריסקופ, שמאוחר יותר שולבה באפליקציה של טוויטר. בנוסף, ניתקה אותה טוויטר מה-social graph צעד שמשמעותו שמשתמשים לא יכלו עוד להתחבר למירקט באמצעות החשבון בטוויטר.