הסטארט-אפ ארמיס השלים גיוס של 30 מיליון דולר

הטכנולוגיה של ארמיס מספקת פתרון אבטחה בתחום האינטרנט של הדברים • החברה מתחברת לתשתית הארגונית, ודרכה קולטת את כל התעבורה ברשתות הארגון

חברת ארמיס (Armis), המספקת פתרון אבטחה בתחום האינטרנט של הדברים (IoT - Internet of Things) לארגונים, הודיעה היום על גיוס של 30 מיליון דולר בסבב B. את ההשקעה הובילה קרן רד דוט קפיטל פרטנרס (Red Dot Capital Partners), והשתתפו בו גם קרן ההשקעות ביין קפיטל (Bain Capital Ventures), וכן סקויה קפיטל (Sequoia Capital) וטנאיה קפיטל (Tenaya Capital). השתיים השתתפו גם בסבב הקודם, שהסתיים ביוני 2017, לפני 9 חודשים בלבד, ובו החברה גייסה 12 מיליון דולר.

חודשים בודדים לאחר השלמת הגיוס ב-2017, יבגני דיברוב, מנכ"ל ומייסד שותף בחברה, אמר ל"גלובס" כי ארמיס צופים ששנת 2018 תהיה שנת מפתח בהתפתחות החברה: "אנחנו רוצים שיהיו לנו בין 150 ל-200 לקוחות עד סוף השנה, ושיהיו ביניהם חברות גדולות מתחומי הפורצ'ן 500 שעבודה איתן תוכל למנף אותנו ללקוחות אחרים. גם מבחינת מספר עובדים - כיום יש לנו כ-30 עובדים - הייתי רוצה לגדול משמעותית, שיהיו לנו משהו כמו 120 עובדים בסוף השנה הבאה. אני רוצה לבנות חברה גדולה מאוד ולאורך זמן. המטרה שלי היא לבנות חברה של מיליארד דולר. יוניקורן ישראלי".

למרות שעברו 9 חודשים בלבד מאז סבב ההשקעות הקודם, ורק שנתיים מאז היווסדה, ארמיס מתקרבת ליעדים שהציב דיברוב: הוא סיפר כי החברה צברה עשרות לקוחות גדולים, כולל חברות Fortune 10, Fortune 20 ו- Fortune30. דיברוב אמר כי לקוח ממוצע משלם לחברה 100 אלף דולר עבור רשיון לשנה, אך מאז סבב הגיוס הראשון, החברה החלה לעבוד עם לקוחות גדולים במיוחד, אשר משלמים מליון דולר לכל שנת רשיון. עוד הוא אמר כי לחברה כ-50 עובדים, ובעקבות הגיוס המספר צפוי להכפיל את עצמו.

דיברוב סיפר כי בין לקוחות החברה נמצאים ארגונים מתחומים שונים: טק, אינשורנס, קמעונאים - אשר דיברוב סבור כי כולם חווים את הטרנספורמציה הדיגיטלית של המציאות, בה הסביבה הארגונית הופכת ליותר ויותר חכמה, וכמות המכשירים החכמים עולה בהתאם. "היום יש כמות מטורפת של מכשירים שעוזרים לביזנס של הארגון". הוא אומר. "אם מסתכלים 5-7 שנים אחרוה היו בעיקר לפטופים וטלפונים חכמים משני יצרנים עיקריים. היום אנחנו נמצאים במציאות חדשה בה יש אלפי מכשירים מסוגים שונים. אני לא יכול להתקין אנטי-וירוס על טלוויזיה חכמה או על טלסקופ חכם. זו מציאות חדשה בה ארגונים הטמיעו ומטמיעים את המכשירים האלה יותר ויותר אבל אין להם אבטחה".

הטכנולוגיה של ארמיס מתחברת לתשתית הארגונית, ודרכה קולטת את כל התעבורה ברשתות הארגון. "אנחנו מסתכלים על כל התעבורה ברשת הארגונית, ומזקקים מזה את כל אחד מהמכשירים. עם בסיס הנתונים שלנו, אנחנו יכולים לדעת מה הפרופיל ההתנהגותי של כל אחד מהמכשירים האלה, וכך לזהות פעילות חריגה בזמן אמת, להתריע לארגון ולעור להם לפעול בהתאם". המאגר מכיל מידע אודות סוג המכשיר, מערכת ההפעלה, מוניטין (חולשות המוכרות מנסיון עבר), חיבורים, אינטראקציות ועוד. ככל שהמערכת עובדת עם יותר סוגי מכשירים, בסיס הנתונים גדל והמערכת עובדת באופן חלק יותר. כיום החברה מותקנת בלמעלה מ-100 ארגונים, וצברה מאגר הכולל מידע על חמישה מיליון מכשירים חכמים שונים.

ת.ז. ארמיס 

שנת הקמה: 2015

מייסדים: יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל

השקעות עד כה: 47 מיליון דולר בלושה סבבי גיוס

משקעיות מרכזיות: הקרנות רד דוט קפיטל פרטנרס (Red Dot Capital Partners), ביין קפיטל (Bain Capital Ventures), סקויה קפיטל (Sequoia Capital) וטנאיה קפיטל (Tenaya Capital) וכן מיקי בודאי, זוהר זיסאפל, ראקש לונקאר.

עובדים: 50 מתוכם 35 בתל אביב ו-15 בקליפורניה.