כך תגלו אם מידע שלכם בפייסבוק דלף לקיימברידג' אנליטיקה

פייסבוק החלה לשלוח הודעות למשתמשים שהנתונים שלהם דלפו לחברת הייעוץ קיימברידג' אנליטיקה - ועד שתושלם שליחת ההודעות, ניתן גם לבדוק עצמאית האם אתם בין 87 מיליון המשתמשים שנתוניהם דלפו • כך תעשו זאת

פייסבוק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
פייסבוק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

פייסבוק החלה לשלוח הודעות למשתמשים שהנתונים שלהם דלפו לחברת הייעוץ קיימברידג' אנליטיקה - ועד שתושלם שליחת ההודעות, ניתן גם לבדוק עצמאית האם אתם בין 87 מיליון המשתמשים שנתוניהם דלפו. לשם כך יש להיכנס לקישור הזה או להיכנס למרכז העזרה של פייסבוק ולכתוב בשורת החיפוש Cambridge. לאחר החיפוש תעלה הודעה שתבהיר האם אתם חלק מאותם 87 מיליון או לא. נציין כי רוב המשתמשים שהושפעו מהדליפה הם תושבי ארה"ב.

אתמול (ב') החלה פייסבוק ליידע את המשתמשים באמצעות כלי שהופיע בראש הניוזפיד ומקשר למרכז העזרה של פייסבוק. המשתמשים שלא נפגעו מהדליפה יקבלו לינק אחר שמדגיש את האפליקציות שמקושרות לחשבון הפייסבוק שלהם ואת סוג הנתונים אודותיהם אליהם האפליקציות חשופות, ומאפשר להתנתק מאותן אפליקציות צד שלישי בקלות אם יבחרו בכך. כל משתמשי פייסבוק יקבלו עם הזמן את אחת ההודעות.

פייסבוק מתמודדת לאחרונה עם המשבר הגדול בתולדותיה בעקבות דליפת המידעמארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, צפוי להופיע הערב (ג') בפני הסנאט האמריקאי ולענות לשאלות בנוגע לדליפה ולצעדים שפייסבוק מתכוונת לנקוט כדי למנוע מקרים נוספים כאלה בעתיד. מחר (ד') יתייצב צוקרברג מול בית הנבחרים ויענה על שאלות נוספות של המחוקקים האמריקאים.