האקרים פרו-פלסטיניים הסירו מיוטיוב את השיר הנשמע ביותר

הקליפ של להיט הענק "Despacito" חזר לאתר לפני זמן קצר • במקום הסרטון נראתה מוקדם יותר תמונה של מספר דמויות במסיכות שמכוונות אקדחים למצלמה

Luis Fonsi, זמר השיר דספסיטו / צילום: רודריגו גרידו, רויטרס
Luis Fonsi, זמר השיר דספסיטו / צילום: רודריגו גרידו, רויטרס

כנראה שיש מי שחושבים שלהיט הענק "Despacito" זכה למספיק והותר השמעות. הקליפ ללהיט של לואיס פונסי ודדי יאנקי נמחק היום (ג') מאתר יוטיוב על-ידי האקרים, אך הוא חזר לאתר לאחר זמן קצר.

רק לפני 5 ימים הסרטון הגיע ל-5 מיליארד צפיות - מספר צפיות חסר תקדים בתולדות יוטיוב. במקום הסרטון נראתה מוקדם יותר תמונה של מספר דמויות במסיכות שמכוונות אקדחים למצלמה. כשניסו ללחוץ "פליי" על-מנת לצפות בסרטון, הופיעה הודעה לפיה הסרטון אינו זמין.

גם סרטונים של אמנים אחרים, בהם שאקירה, סלינה גומז, טיילור סוויפט ודרייק, הושפעו ממתקפת ההאקינג. ההאקרים, שקוראים לעצמם Prosox ו-Kuroi'sh, כתבו בתיאור הסרטונים "Free Palestine".

למרות המסר האידיאולוגי הפרו-פלסטיני, נראה כי ההאקרים לא באמת לוקחים את המתקפה ברצינות. חשבון טוויטר שככל הנראה שייך לאחד ההאקרים פרסם ציוץ, בו נכתב: "זה רק בשביל הכיף. אני משתמש בסקריפט 'youtube-change-title-video', ואז אני כותב 'hacked'. אל תשפטו אותי, אני אוהב את יוטיוב".

השיר "Despacito" יצא בינואר 2017 ושבר מספר שיאי סטרימינג, ביניהם הסינגל שנוגן הכי הרבה פעמים בסטרימינג בעולם, לאחר שהגיע ל-4.6 מיליארד צפיות.

מדובר יוטיוב נמסר כי "אחרי שראינו פעילות העלאות חריגה במספר ערוצי VEVO, פעלנו במהירות עם השותפים שלנו והשבתנו את הגישה בזמן שהם בדקו את העניין".