פרוטרום מזנקת: "מקיימת מפעם לפעם שיחות מיזוג או רכישה"

חברת חומרי הגלם לתעשיית המזון מדגישה כי "לא גובשו כל הסכמות בין החברה לצד כלשהו בדבר עסקה, ואין כל ודאות כי שיחות כאמור יובילו להסכמות"

מנכ"ל פרוטרום, אורי יהודאי / צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל פרוטרום, אורי יהודאי / צילום: שלומי יוסף

האם חברת פרוטרום  , שרכשה עשרות חברות בשנים האחרונות, עומדת בפני רכישתה על ידי אחת החברות הגדולות בעולם בתחום פעילותה? החברה, יצרנית חומרי הגלם ותמציות טעמים לתעשיית המזון והמשקאות, עדכנה הבוקר, בתגובה לפרסום בתקשורת, כי "מזמן לזמן היא בוחנת ומקיימת שיחות בדבר אפשרות ביצועם של מהלכים אסטרטגיים, לרבות בדרך של מיזוג או רכישה".

בפרוטרום, בניהולו של אורי יהודאי, הדגישו עוד כי דגש כי "לא גובשו כל הסכמות בין החברה לצד כלשהו בדבר עסקה, ואין כל ודאות כי שיחות כאמור יובילו להסכמות בדבר עסקה או מה יהיו תנאיה והחברה ממשיכה להיות ממוקדת בהשגת יעדיה העסקיים". מניית פרוטרום הגיבה לדיווח בזינוק של 7% במחזור גבוה, השלימה מהלך התקדמות של יותר מ-60% בשנה האחרונה. שווי השוק של החברה מגיע כעת ל-20.5 מיליארד שקל.

נציין כי לפני כשבועיים בוצעה עסקה גדולה בתעשיית חומרי הגלם ותמציות הטעמים, כשהחברה השוויצרית Givaudan , הגדולה בעולם בתחום הפעילות של פרוטרום, רכשה את החברה הצרפתית Naturex בסכום של כ-1.3 מיליארד אירו - פרמיה של 42% על מחיר המניה לפני ההכרזה על העסקה, ולפי מכפיל רווח נדיב מאוד של כ-60.

Givaudan רכשה נתח של 40.6% מההון של Naturex בכ-522 מיליון אירו והודיעה כי תפרסם הצעת רכש לשאר המניות באותו מחיר. העסקה הביאה ל"עליית הילוך" בשיחות ומגעים בתחום הקשורים למיזוגים ורכישות. בתחום פעילותה של פרוטרום ישנן ארבע חברות גדולות יותר העשויות לרכוש או להתמזג עם החברה.

מניות השליטה בפרוטרום (36%) נמצאות בידי ג'ון פרבר (בן 92), רעייתו מיה (80) ובתם סנדרה (60), המחזיקים בהן באמצעות חברת ICC. קבוצת פידליטי מחזיקה בעוד 8.8% ממניות החברה, והמנכ"ל יהודאי נותר עם כ-0.8% מההון, לאחר שמימש במהלך השנים מניות בעשרות מיליוני שקלים. שאר המניות (כ-55%) נמצאות בידי הציבור. לנוכח התשואה הפנומנלית של מניית החברה - כ-600% בחמש השנים האחרונות - החלט ייתכן כי ם ICC ופידליטי יענו בחיוב להצעת רכש בפרמיה נדיבה, השנה או בשנים הקרובות, לצורך ביצוע אקזיט מרשים