למרות התביעה: אפולו פאוור מפתחת ערכה לכריית ביטקוין

רשות ני"ע מקיימת בירור מינהלי בנוגע לדיווחים על החברה ומנהליה • המניה צנחה היום ב-6%

יצחק שרם / צלם: תמר מצפי
יצחק שרם / צלם: תמר מצפי

חברת אפולו פאוור דיווחה הבוקר (ד') על "התקדמות בפיתוח הערכה הסולארית המודולרית של החברה לצורך כריית מטבעות וירטואליים". למרות הדיווח, ואולי דווקא בגללו, מניית אפולו פאוור  צנחה היום במהלך המסחר בבורסה ביותר מ-10% והתמקמה בנעילה על ירידות של 6.43%. היא משקפת כעת לחברה שווי שוק של כ-28 מיליון שקל.

מניית אפולו פאוור צנחה ב-56% מאז השיא שבו נסחרה ב-18 בדצמבר 2017.

רק לפני כשלושה חודשים הוגשה נגד החברה ומנהליה תביעה ייצוגית, בטענה כי פרסמה דיווח מטעה על "הצלחה בכריית מטבעות דיגיטליים".

אתמול (ג') דיווחה אפולו פאוור כי "בהמשך לדיווחים מיידיים של החברה מ-18 בדצמבר 2017, בקשר עם הצלחת ניסוי לכריית מטבעות וירטואליים באמצעות המערכת הסולארית המודולרית שפיתחה, ועל רקע כוונת החברה להקצות כתבי אופציה של החברה לדירקטורים ונושאי משרה בכירה בה, מבקשת החברה להודיע כי רשות ני"ע מקיימת בירור מינהלי בקשר עם הדיווחים הנ"ל נגד החברה ונושאי המשרה המעורבים בדיווחים. למועד הדיווח, הבירור טרם הסתיים והחברה תדווח על ממצאיו לכשאלה יימסרו לה".

מניית אפולו פאוור
 מניית אפולו פאוור

בהודעת החברה היום נמסר כי "בהמשך לדיווחי החברה מ-18 בדצמבר, החברה מתכבדת לדווח כי החברה הבת, סולארפיינט, השלימה שורת בדיקות, שבמסגרתן נבחן השימוש ביחידה נפרדת ('גב פריק') הניתנת לחיבור באופן מודולרי לגב הערכה והכוללת רכיבי חומרה בעלי יכולת חישוב".

מחיר הביטקוין נמוך ב-65% מהשיא

אפולו פאוור הדגישה בדיווח כי "החברה אינה עוסקת בכריית מטבעות וירטואליים או במסחר במטבעות וירטואליים, ומטרת פיתוח היכולות הנוספות של הערכה הסולארית, שטרם הושלם, היא לאפשר ללקוחות פוטנציאליים של החברה בעתיד לרכוש יחד עם הערכה הסולארית, לפי בחירתם, רכיב חומרה בעל יכולת וכוח חישוב, הניתן לניצול למגוון שימושים, בהתאם להתקדמות הפיתוח ובכפוף להשלמתו".

לדברי החברה, בבדיקות שביצעה במשך כמה שבועות בחודשיים האחרונים, "התבצעה בדיקת היתכנות של מכירת כוח החישוב שהופק על-ידי הערכה לצדדים שלישיים, אשר ביצעו באמצעותו כריית מטבעות וירטואליים מבוססי בלוקצ'יין".

החברה הוסיפה כי במהלך הבדיקות נבדקו שני סוגים של מעבדים גרפיים (כרטיסי מסך) מתוצרת NVIDIA, תוך ניצול של 100%-50% מהספק העבודה של המעבדים. לדבריה, "התשלום עבור כוח החישוב של הערכה התקבל במטבע הווירטואלי ביטקוין. שער הביטקוין נע בתקופה הרלוונטית בין 8,077 דולר ל-11,482 דולר לביטקוין. במהלך הבדיקות הופעלה הערכה במשך כ-251 שעות, ובעת הפעלתה כערכת גיבוי סולארית המחוברת לרשת החשמל, התשלום שנתקבל עבור כוח החישוב שהופק נע בין 1.2 דולרים ל-3.5 דולרים ביום נטו, בניכוי הוצאות חשמל".

החברה מוסיפה כי "על פי תוצאות הבדיקות, להערכת החברה, פרק הזמן הנדרש לשם החזר ההשקעה בגין עלות רכיבי הגב הפריק היא בין 11 ל-23 חודשים בקירוב".

הביטקוין נסחר היום לפי שער של כ-6,800 דולר, הנמוך בכ-65% משוויו בתחילת 2018, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

התביעה הייצוגית שהוגשה נגד אפולו פאוור ומנהליה לביהמ"ש המחוזי בת"א בינואר הוערכה בהיקף של 2.5 מיליון שקל לפחות. בכתב התביעה שהגיש המשקיע אלי בוכריס, באמצעות משרד עורכי הדין ולדמן-דוד-זוכוביצקי-פריידין, נטען כי עניינה הוא "הטעיית משקיעים חמורה ובוטה שבוצעה על-ידי הנתבעים באמצעות ביצוע דיווח מיידי הכולל פרטים חסרים ומטעים שדווחו לבורסה בת"א".

מלבד החברה נתבעו גם חברי ההנהלה שלה, ובהם היו"ר יצחק שרם, המנכ"ל עודד רוזנברג, הדירקטור ערן מימון, הדירקטור הבלתי תלוי ליאור וידר והדירקטורים החיצוניים ורד רז-אביו וזיו ארז.