אלביט רכשה חברה אמריקאית תמורת 120 מיליון דולר

חברת יוניברסל מייצרת מערכות אוויוניקה אזרחיות • אלביט: "הרכישה תאפשר פורטפוליו רחב ומתקדם של פתרונות קוקפיט מקצה לקצה"

מנכ"ל ונשיא אלביט מערכות, בצלאל מכליס. "בזבוז זמן" / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל ונשיא אלביט מערכות, בצלאל מכליס. "בזבוז זמן" / צילום: תמר מצפי

לקראת השלמת הרכישה הגדולה של תע"ש, חברת התעשייה הביטחונית אלביט מערכות השלימה היום (ד') עוד רכישה, קטנה בהרבה. אלביט   הודיעה היום על השלמת רכישת הנכסים והפעילויות של החברה האמריקאית הפרטית Universal Avionics Systems Corporation תמורת כ-120 מיליון דולר (כ-420 מיליון שקל).

אלביט דיווחה לפני כשלושה שבועות שהיא נמצאת בתהליך לרכישת נכסי החברה מארה"ב, וקיבלה את האישורים הנדרשים מהממשל להשלמת העסקה. החברה תמשיך לפעול תחת אותה הנהלה, צוות עובדים ושם, כחברה בת אמריקאית בבעלות מלאה של אלביט.

במקביל כאמור ממתינה אלביט להשלמת עסקת תעש. כזכור, הממשלה הודיעה בלפני חודש שתמכור לאלביט את תעש (התעשייה הצבאית) תמורת 1.8 מיליארד שקל, והעסקה צפויה להיסגר בחודש יולי. בסוף הרבעון השלישי היו לאלביט בקופה כ-211 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר וארוך.

"לחברות יש DNA דומה של חדשנות"

יוניברסל הוקמה בשנת 1981 על-ידי יוברט ניימר. בהודעת אלביט מהיום נכתב כי חברת יוניברסל פועלת במספר אתרים ברחבי ארה"ב, עם מטה הממוקם בטוסון, אריזונה. החברה מפתחת ומייצרת מערכות אוויוניקה אזרחיות עבור מגוון רחב של מטוסים ומסוקים, חדשים ומושבחים, והפתרונות שלה כוללים מערכות ניהול טיסה, מערכות תצוגה, מערכות תקשורת, פתרונות קוקפיט שלמים ומערכות מתקדמות נוספות בתחום האוויוניקה האזרחית, המשלימות למערכות הקיימות שיש לאלביט.

באלביט מעריכים כי הרכישה תאפשר לה להציע "פורטפוליו רחב ומתקדם של פתרונות קוקפיט מקצה לקצה הן ליצרניות מטוסים אזרחיים והן ללקוחות שבבעלותם מטוסים כאלה".

לדברי בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט, "אנו מספקים בשנים אחרונות מערכות ייחודיות לראייה מוגברת בטיסה ולתצוגה עילית עבור פלטפורמות לתעופה אזרחית, ורואים בקו עסקי זה מנוע צמיחה מרכזי. אלביט מערכות ויוניברסל חולקות DNA דומה של חדשנות ומובילות טכנולוגית והפורטפוליו המשולב שלנו יוצר סינרגיה שתחזק את המיצוב התחרותי שלנו".

במהלך 2017, הכנסות אלביט מתחום המערכות המוטסות צמחו ב-9.5% ביחס ל-2016 והסתכמו בכ-375 מיליון דולר, שהם כ-37% מסך ההכנסות של החברה. המכירות בצפון אמריקה הסתכמו ב-236 מיליון דולר, עלייה של 2.8% לעומת 2016.

אלביט, שבשליטת מיקי פדרמן, נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של 5 מיליארד דולר, לאחר שהמניה עלתה בשנה האחרונה לשיא של מעל 150 דולר, אך נחלשה מאז וכעת היא נסחרת במחיר של כ-116 דולר.