נעילה חיובית באירופה; רגיעה בשוקים לאחר הציוץ של טראמפ

בורסות ניו יורק ננעלו אמש במגמה שלילית והיום מתנהלים בעליות • טראמפ צייץ אתמול: "היחסים שלנו עם רוסיה גרועים מתמיד"

הבורסה בהונג-קונג / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בהונג-קונג / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה ננעל  היום (ה') בעליות. בורסות ניו-יורק ננעלו אמש במגמה שלילית. בתחילת יום המסחר התנהל המסחר בירידות שערים על רקע החשש ממתקפה של העולם החופשי על סוריה שעלולה לגרור החרפת היחסים של המערב עם רוסיה, אולם הנשיא טראמפ פרסם היום בטוויטר שהוא לא נקב במועד מדויק לתקיפה בסוריה, מה שמגביר את ההערכות שטראמפ, שמיטיב לנהל מלחמות בטוויטר, מתקשה להוציא אותן לפועל - דבר המצמצם את החששות לאיזו פעולה אגרסיבית נגד סוריה. 

 

המתיחות הגיאופוליטית משפיעה על המסחר: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ אתמול בטוויטר ציוץ שתקף את רוסיה ורמז על התערבות אפשרית: "רוסיה מבטיחה לעצור את כל הטילים שנופלים על סוריה; תתכונני רוסיה, כי הטילים האלה יגיעו, נחמדים, חדשים ו'חכמים'! את לא צריכה להיות בעלת ברית עם חיית גז רצחנית שהורגת את האנשים שלה ונהנית מכך".

טראמפ התייחס ליחסים עם רוסיה בציוץ נוסף, שבו כתב: "היחסים שלנו עם רוסיה גרועים מתמיד, וזה כולל גם את ימי המלחמה הקרה. אין שום סיבה לכך. רוסיה צריכה את העזרה שלנו עם הכלכלה שלה, משהו שיהיה ממש קל לעשות, וכולנו צריכים שכל האומות יעבדו ביחד. תעזרו את מרוץ החימוש".

בינתיים, בזמן שטראמפ מחמם את הגזרה מול רוסיה, מלחמת הסחר עם סין מתקררת מעט. מוקדם יותר השבוע הבטיח נשיא סין שי ג'ינפינג להמשיך בפתיחת כלכלת המדינה לזרים ולהוריד את המכסים על יבוא מוצרים, בהם גם מכוניות. ג'ינפינג אמר כי סין תאפשר למשקיעים זרים גישה רחבה יותר לסקטור הפיננסי וכי הם יפעלו "מהר ככל האפשר" כדי להעלות את הרף המינימום שמגביל את שיעור ההחזקות של זרים בעסקים שונים במדינה, כמו חברות רכב, ספנות ותעופה.

לאחר שביום שלישי מסר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, את עדותו בפני הסנאט, התקיים אתמול השימוע שלו בפני ועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים. השימוע נקבע בעקבות דליפת הפרטים על 87 מיליון משתמשי פייסבוק (ביניהם ככל הנראה גם 47 אלף משתמשים ישראליים) לחברת הייעוץ הפוליטי הבריטית קיימברידג' אנליטיקה, שהפכה לשערוריה הגדולה ביותר שצוקרברג ופייסבוק התמודדו איתה אי פעם.

"אמריקאים לא אוהבים שעושים עליהם מניפולציות או עוקבים אחריהם. אנחנו לא אוהבים שמחכים לנו מחוץ לבית או עוקבים אחרינו או אחרי הילדים שלנו בשכונה. פייסבוק הפכה למקום שמנטר את כולם". כך אמרה חברת קונגרס שהוסיפה ושאלה האם פייסבוק אוספת מידע רפואי על משתמשיה. צוקרברג ענה כי "אנחנו אוספים מידע מסוים למטרות אבטחה".  

מניית פייסבוק עלתה שלשום ב-4.5% לאחר עדותו של צוקרברג בפני הסנאט, ואתמול נסחרה בעליות לאורך רוב יום המסחר.

הניקיי היפני רשם ירידות, מובל על ידי מניות הרכב והגז. מדד ההאנג סנג ירד גם הוא למרות התחזקות בסקטור האנרגיה.