נכשלה הצעת הרכש של קבוצת דלק למניות דלק אנרגיה

זאת למרות שבתחילת השבוע שיפרה דלק את רכיב המזומן בהצעת הרכש

יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן
יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן

הצעת הרכש של קבוצת דלק  למניות דלק אנרגיה שבידי הציבור (11.8%) נכשלה. זאת, למרות שבתחילת השבוע שיפרה דלק את רכיב המזומן בהצעת הרכש.

לשם הצלחת המהלך הייתה זקוקה קבוצת דלק של יצחק תשובה להיענות חיובית מצד בעליהן של לפחות 7% ממניות החברה הבת אולם רק כ-5.3% מבעלי המניות נענו להצעה.

לאחר השיפור הציעה קבוצת דלק עבור כל מניית דלק אנרגיה תשלום מזומן של 703.64 שקל, לעומת תשלום של 636.4 שקל בהצעה הקודמת (שיפור של 67 שקל), כששאר מרכיבי ההצעה נותרו ללא שינוי - 0.85 מניות של קבוצת דלק ו-45 יחידות השתתפות של דלק קידוחים.

מדובר בכישלון נוסף, לאחר שקבוצת דלק ניסתה למחוק את מניות דלק אנרגיה מהמסחר בבורסה כבר מספר פעמים בעבר (הפעם האחרונה הייתה ב-2013).

בקבוצה קיוו כי הצלחת המהלך תשתלב באסטרטגיה העסקית לפישוט מבנה ההחזקות שלה, וזאת כחלק מהיערכות הקבוצה לביצוע הנפקה אפשרית בחו"ל של פעילות האנרגיה שלה.

בקבוצת דלק מתכננים להעביר לחברה ייעודית שתוקם לשם כך ותנפיק את מניותיה בבורסה, את תזרים המזומנים מתמלוגי העל של מאגר תמר, שחלק ממנו קלטה עד היום דלק אנרגיה (המחזיקה ב-54% מהיחידות של דלק קידוחים).

תמלוג העל עמד בסוף 2017 על 1.5% מההכנסות עד לכיסוי עלויות הפיתוח ולאחר מכן קפץ לרמה של 6.5% מההכנסות, ובדלק העריכו שאם תתבצע הנפקה של חברה ייעודית, שווי המינימום שלה יעמוד על 200 מיליון דולר.