עליות בסיום המסחר בשוקי אירופה; הביטקוין ממשיך לעלות

עונת הדוחות מתחילה היום, כשהבנקים הגדולים בארה"ב וול פארגו, סיטיגרופ וג'יי.פי מורגן פרסמו את התוצאות שלהם לפני פתיחת המסחר

סוחרים בבורסת טוקיו / צילום: טורו הנאי, רויטרס
סוחרים בבורסת טוקיו / צילום: טורו הנאי, רויטרס

יום המסחר בבורסות אירופה (ו') הסתיים בעליות, לאחר עליות בנעילת המסחר בוול סטריט אתמול. המשקיעים בעולם ממתינים לפרסומי הדוחות הכספיים של חברות מובילות לרבעון הראשון. 

 

התקיפה הצפויה (או שלא) של ארה"ב ושאר החברות במועדון העולם החופשי על סוריה, בתגובה למתקפה הכימית של בשאר אסאד על בני עמו, ממשיכה לעמוד במרכז. ביומיים האחרונים מתפרסמות ידיעות על כך שרוסיה הוציאה כלי שייט התקפיים מבסיסיה בסוריה, מה שגורם להערכות כי פוחת הסיכון להסתבכות מלחמתית של רוסיה עם שאר העולם.

מעבר לכך, הנשיא טראמפ פרסם אתמול בטוויטר שהוא לא נקב במועד מדויק לתקיפה בסוריה, מה שמגביר את ההערכות שטראמפ, שמיטיב לנהל מלחמות בטוויטר, מתקשה להוציא אותן לפועל - דבר המצמצם את החששות לאיזו פעולה אגרסיבית נגד סוריה.

הביטקוין ממשיך לעלות, רושם עלייה של עוד 6% ונסחר סביב 8,100 דולר ליחידת מטבע. זאת לאחר שאתמול רשם עלייה של למעלה מ-11%.  

כאמור עונת הדוחות מתחילה היום, כשהבנקים הגדולים בארה"ב וול פארגו, סיטיגרופ וג'יי.פי מורגן יפרסמו את התוצאות שלהם לפני פתיחת המסחר. בסך הכל מעריכים האנליסטים כי החברות במדד S&P 500 ידווחו על גידול ממוצע של 17% ברווחים לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

בתחום המאקרו יתפרסם היום ב-17:00 שעון ישראל נתון מדד סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן שצפוי לעמוד ברמה של 100.6 נק'. 

באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת. 

 

בצעד מפתיע, הודיע אתמול טראמפ , כי הורה לפקידי ממשל לפעול לצירופה של ארה"ב להסכם הסחר הטרנס-פסיפי (TPP), כ-13 חודשים לאחר שניתק את ארה"ב מהסכם זה.

זה סיבוב פרסה מדהים של טראמפ. הוא מעולם לא נקב בסיבה ספציפית להחלטתו לפרוש מההסכם, אלא פשוט גידף אותו בשפת רחוב, עוד לפני שהושבע לתפקידו. ביוני 2016, במהלך המסע הבחירות לנשיאות, אמר המועמד טראמפ: "שותפות הסחר הטרנס-פסיפית היא אסון נוסף שביצעו וקידמו האינטרסים המיוחדים שרוצים לאנוס את ארצנו. פשוט להמשיך לאנוס את ארצנו. זה מה שזה. זו מילה קשה - לאנוס את ארצנו. ומי שאחראי לכך הם העשירים שרוצים לנצל אותנו ורוצים לצרף אותנו לעוד הסכם בינלאומי".