סיטי בהמלצת "קנייה" על מניות הבנקים הישראלים

העלה את ההמלצה לבנק דיסקונט ואת מחיר היעד למניית בנק לאומי • הסיבות לאופטימיות: צמיחת המשק, צפי לירידה נוספת בהוצאות ולהגדלת דיבידנד ורכישות עצמיות של מניות

לילך אשר טופילסקי - מנכ"לית בנק דיסקונט / תמר מצפי
לילך אשר טופילסקי - מנכ"לית בנק דיסקונט / תמר מצפי

גם אחרי שמניות הבנקים הישראלים טיפסו בקרוב ל-20% בשנה האחרונה, כלכלני בנק ההשקעות  סיטי חיוביים לגבי ביצועי הסקטור הצפויים. סיטי העלה לפני מספר ימים לבנק דיסקונט את ההמלצה מנייטרלי לקנייה, כך שכעת כל ארבעת הבנקים הגדולים בישראל שסיטי מסקר נמצאים בהמלצת קנייה. בנוסף סיטי גם העלה את מחיר היעד למניית בנק לאומי ל-26 שקלים. מחיר זה גבוה ב-22% לעומת מחיר המניה הנוכחי, וזהו האפסייד הגבוה ביותר מבין מחירי היעד שקבע סיטי לבנקים הישראלים.

"לבנקים הגדולים יש אפסייד מוגבל בתשואה על ההון וזאת עד שהריבית תעלה", כותבים בסיטי, "אלא שבינתיים המשקיעים יכולים ליהנות מהחזר גבוה יותר על השקעתם כדוגמת מהלכי רכישה עצמית של מניות עליו הודיע באחרונה בנק לאומי. לעומת זאת, בנקים קטנים יותר מרוכזים יותר בצמיחת הכנסות", הם מוסיפים.

בסיטי מסבירים כי המלצת הקנייה שלהם על הבנקים הישראלים נובעת מצמיחת המשק, המשך תהליכי ההתייעלות שיביאו לקיטון בהוצאות, וגידול צפוי בהחזר למשקיעים באמצעות הגדלת דיבידנד ורכישות עצמיות.
באשר לבנק הפועלים, בסיטי מציינים כי החקירה בארה"ב תמשיך להעיב על הבנק. סיטי קובע מחיר יעד של 28.5 שקלים למניה, המהווה אפסייד של 17% מהמחיר הנוכחי, ומציינים כי המחיר משקף ציפייה להפרשות נוספות בגין החקירה בארה"ב.

"אנחנו מצפים שקצב גידול ההכנסות של הבנק יעמוד על 4-5%, ושריסון ההוצאות יימשך. לדברי ההנהלה תיק הפיקדונות של הבנק איכותי, כך שהבנק ערוך היטב לתרחיש של העלאת ריבית", כותבים בסיטי.

בסיטי מצפים כי בבנק לאומי תימשך ההתייעלות וההפחתה בהוצאות. בסיטי מציינים כי עלייה של 1% בריבית תגדיל הונו של הבנק בכמיליארד שקל, וזאת בשל שערוך של ההתחייבויות הפנסיוניות שלו. נזכיר כי בבנק לאומי משלמים לעובדי דור א' פנסיה תקציבית, המשוערכת בהתבסס של רמת התשואות בשוק האג"ח. עליית תשואות בתרחיש של עליית ריבית, אמורה להגדיל את הון הבנק.

כאמור, סיטי העלה המלצה לבנק דיסקונט לקנייה על רקע השיפור ברווחיות הבנק. בבנק ההשקעות מסבירים כי אחרי שיפור מהותי בתשואה על ההון בעיקר בשל ירידה בהוצאות, תשומת הלב עוברת לחברות בנות דיסקונט ניו יורק וכאל בציפייה שיציגו צמיחה משמעותית. "ההוצאות של הקבוצה ישמרו על ריסון בשנים 2018-2019, אך ייתכן בטווח הקצר עליות חד פעמיות בכאל ודיסקונט ניו יורק. הבנק נמצא במסלול להגיע לתשואה על ההון של 10% עד 2020", כותבים בסיטי. סיטי קובע לדיסקונט מחיר יעד של 11.8 שקלים, המשקף אפסייד של 19% לעומת מחיר המניה הנוכחי.

מחיר היעד של מניית מזרחי טפחות עומדת אצל סיטי על 75 שקלים, 13% מעל מחיר השוק הנוכחי. "ההכנסות של הבנק יצמחו ב7-8%", מעריכים בסיטי, ומוסיפים כי הצפי הוא שרשות ההגבלים תאשר את המיזוג של מזרחי עם בנק אגוד עד סוף חודש מאי, ושניתן יהיה להשלים את העסקה עד סוף השנה.

סיטי אמנם לא קובע מחיר יעד לבנק הבינלאומי, אך מציין לגביו כי הבנק ימשיך לצמוח בקצב מהיר יותר מהשוק, וכי קיים צפי להמשך ירידה בהוצאות וליחס יעילות שיגיע ל-65% עד 2020, כשב-2017 עמד יחס זה על 67%.