בלוקצ'יין כריה זינקה ב-49%; השלימה שלב במיזוג עם בקבון

בלוקצ'יין, לשעבר השלד הבורסאי "משאבי טבע", רכשה כ-60% ממניות בקבון, המפעילה חוות לכריית מטבעות דיגיטליים בקוויבק שבקנדה

לייטקוין ביטקוין / צילום: שאטרסטוק
לייטקוין ביטקוין / צילום: שאטרסטוק

הושלם השלב הראשון בעסקת המיזוג של חברת בלוקצ'יין כריה  (לשעבר "משאבי טבע") עם החברה הקנדית Backbone Hosting Solutions. בלוקצ'יין כריה דיווחה היום (א') על השלמת השלב בו רכשה כ-60% ממניות בקבון, המפעילה תחת המותג Bitfarms חוות לכריית מטבעות דיגיטליים בקוויבק שבקנדה, בעסקת החלפת מניות. מניית בלוקצ'יין הגיבה לעסקה היום בזינוק של מעל ל-49%, המשקף לה שווי של כמיליארד שקל.

העסקה נבחנה בארבעת החודשים האחרונים על-ידי רשות ניירות ערך והבורסה לניירות ערך בתל-אביב. בשבוע שעבר הבהירה בלוקצ'יין כריה כי בהתאם להנחיות הבורסה, הקצאת המניות שלה לבעלי מניות בקבון במסגרת העסקה נחשבת כ"הקצאה גדולה", וזוהי עילה להעברת מניות החברה מהרשימה הראשית של המניות בבורסה לרשימת השימור. המיזוג נדחה בעבר על רקע דרישת רשות ניירות ערך להשלים פרטים בנוגע אליו.

במקביל דיווחה בלוקצ'יין כריה כי ניקולאס בונטה (Bonta) מארגנטינה, המכהן כיו"ר פעיל של בקבון, מונה ליו"ר החברה במקום רועי סבג, מייסד החברה שפרש מהתפקיד. בונטה מחזיק לאחר השלמת השלב הראשון במיזוג ב-28.2% ממניות בלוקצ'יין כריה, ובעלי המניות הגדולים הנוספים בחברה הם סמנכ"ל האסטרטגיה אמיליאנו גרוצקי (29.7%) וסבג (22.7%).

"העסקה מאשררת את מעמדנו כמובילים בתעשיית טכנולוגיית הבלוקצ'יין. אנו ערוכים ליישום התרחבות פעילותינו בקנדה, שם הבטחנו את אספקתם של יותר מ-135 מגה-ואט של חשמל נקי הידרואלקטרי בר קיימא", אמר גרוצקי.

זינוק וצניחה

בלוקצ'יין כריה, קודם לכן שלד בורסאי בשם משאבי טבע, החליטה לפני כחצי שנה על בחינת שינוי אסטרטגיה עסקית וכניסה לתחום פעילות חדש - בלוקצ'יין ומטבעות מוצפנים. בתוך כך הוחלף שם החברה, על מנת שיבטא את תחום הפעילות החדש. בנובמבר הודיעה החברה על כך שהתקשרה עם שני בנקים קנדיים לאיתור עסקאות בתחום הבלוקצ'יין, ועל משא ומתן בנוגע למיזוג הצפוי עם בקבון היא הודיעה עוד בתחילת דצמבר.

מאז הדיווח על שינוי תחום הפעילות זינקה מניית בלוקצ'יין במאות אחוזים. עם זאת, היא כבר נסחרה במחיר גבוה בהרבה מהמחיר הנוכחי כשבדצמבר, זמן קצר לאחר הדיווח על המו"מ עם החברה הקנדית, מחיר המניה של בלוקצ'יין כריה האמיר ל-65.5 שקל, לעומת המחיר הנוכחי שהוא פחות מחצי - כ-22 שקל.

הירידה החדה מהשיא הגיעה על רקע פעילות רשות ני"ע בתחום, בין היתר החלטת הרשות שלא לכלול חברות העוסקות בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים במדדי הבורסה. ברשות ציינו אז כי "עמדת הרשות באה על רקע מסחר חריג בניירות ערך של חברות, שהודיעו כי בכוונתן לפעול בתחום. בחלק מהמקרים, דיווחי החברות הביאו לזינוק חד בשערי המניות, עוד בטרם קיימת להן פעילות ממשית".