הבנקים ונציגי סיידוף מנסים לגבש הסדר חדש ביורוקום

הערכות כי סיכוי נמוך שיגובש הסדר, והשיחות הן בעיקר בכדי להראות לבית המשפט שהנושא מוצה

נתי סיידוף  / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

למרות הפערים הגדולים ומשבר האמון בין הצדדים, הבנקים הנושים ביורוקום ונציגי נתי סיידוף מקיימים בימים אלה שיחות בניסיון לגבש בכל זאת הסדר חוב חדש לרכישת אינטרנט זהב- הנכס המרכזי של קבוצת יורוקום. יחד עם זאת, גורמים המקורבים למגעים מעריכים כי הסיכוי שיגובש הסדר חדש קלוש למדי, והשיחות נועדו בעיקר על מנת להראות לשופט איתן אורנשטיין שנעשו כל המאמצים להגיע להסדר חוב. בכל אופן לצדדים אין זמן רב מדי לשיחות. ביום ראשון הבא ייערך בבית המשפט הדיון בבקשת הפירוק של יורוקום.

בשבוע שעבר התקיים דיון סוער בבית המשפט בעקבות ביטול עסקת סיידוף לרכישת יורוקום. נציגי סיידוף דורשים לקבל לידיהם את ה-50 מיליון שקל שהפקידו כדמי רצינות. בהחלטתו ביקש השופט אורנשטיין לתת לצדדים ארכה נוספת. "הציפייה היא שהצדדים ישכילו להגיע להבנות שיסללו את הדרך להסדר נושים, שעדיפים על אלטרנטיבות אחרות. נכון יהיה שכל צד יגלה פתיחות שתאפשר הגעה להסדר", כתב אורנשטיין. היות והקרב האמיתי בין הצדדים יהיה על ה-50 מיליון שקל שהופקדו כדמי רצינות, נראה כי כל צד מתאמץ להראות לבית המשפט שעשה ככל שביכולתו על מנת להגיע להסדר.

בין הצדדים מתקיימות אמנם שיחות, אך מדובר בשיחות ראשוניות למדי שעדיין לא עוסקות במחיר. נציגי סיידוף מדגישים את הסיכונים השונים הקיימים ברכישת אינטרנט זהב, בעלת השליטה בבזק, ואילו בקרב הבנקים מציינים כי המצב הנוכחי אינו משקף את השווי האמיתי של החברה.

הצעתו האחרונה של סיידוף הייתה לרכוש את השליטה באינטרנט זהב בתמורה ל-300 מיליון שקל, עם אופציה לאפסייד של 100 מיליון שקל נוספים. מאז המשיכה מניית אינטרנט זהב בסנטימנט השלילי, ושווי מניות יורוקום באינטרנט זהב (54.7%) עומד כיום על כ-163 מיליון שקל בלבד. לקבוצת יורוקום, שבשליטת שאול אלוביץ' חוב של כ-1.7 מיליארד שקל בעיקר לבנק דיסקונט, פועלים והבינלאומי.